welke centrale

Gestart door ger deguelle, december 23, 2020, 16:29:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoi allemaal.

ik heb een vraag ik wil weer een andere centrale voor mijn baan aan te sturen , heb nu een gewone z21 ( wit) ik heb het gevoel dat die niet genoeg stroom naar de rails voerd .
daar om denk ik aan een andere de zwarte Z21 of digtrax wat ik al eens gehad heb of iemand een andere idee .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je kunt ook boosters bijplaatsen.


Anders zou ik zeggen Digitrax. Zelf heb ik de DR5000 bevalt prima maar levert 3 Amp als ik het goed heb. Voordeel van de DR5000 is dat je Roco Digitrax Zimo Piko apperatuur er op kunt gebruiken. De DR5000 komt zonder regelaar, je kunt met een pc of app op je mobiel je treinen besturen.


JohnT

dank je voor je reacktie ik ga eens kijken voor die booster is altijd goedkoper dan een nieuwe centrale , maar ik denk ook dat het aan de loc kan liggen wand ik heb er maar een en die heeft veel geleden denk ik met al die proef ritten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op december 23, 2020, 18:48:41 Anders zou ik zeggen Digitrax. Zelf heb ik de DR5000 bevalt prima maar levert 3 Amp als ik het goed heb. Voordeel van de DR5000 is dat je Roco Digitrax Zimo Piko apperatuur er op kunt gebruiken.
Is die 3 amp te laag of is dat meer dan wat de Roco centrale levert. Ik heb de Roco centrale, zonder extra transformator.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Lijkt mij voldoende je kan er ook LGB locomotieven op laten rijden.


Een beetje loc gebruikt 250 ma in H0 volgens mij kan je er dan al drie ruim laten rijden op 1 amp. Heb je nog wat reserve.


De power komt van de voeding, ik heb ook Roco sets gezien met zo'n wandcontactdoosvoeding die geven veel minder dan dat vierkante blok wat bij de eerste uitvoering van de Locmaus werd geleverd. Je kunt de voeding ook vervangen door een travo van Conrad.


Ik heb de voeding voor de DR5000 of andere centrale alleen in gebruik voor die centrale. Stroom voor verlichting en magneetartikelen komt van een aparte travo.


JohnT

Dank voor je info, John!

Ga er toch maar eens over nadenken dan.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Geen verkeerde keuze Joop. Ik ben zeer tevreden ermee. Ik had voorheen de Digitrax Zephyr, ook een prima set maar ik zag in de DR5000 meer mogelijkheden. Dit is trouwens de enige centrale die twee protocollen tegelijkertijd kan verwerken. Loconet en Expressnet. Je kunt de Locmaus gewoon blijven gebruiken, maar heb je een handregelaar van Digitrax dan werkt die er ook op. Heb je de Piko IR-regelaar dan werkt die er ook op. Voor Digitrax moet je een aparte IR-ontvanger kopen. Wifi zit er ook op, je kunt met je tablet of smartphone verbinding maken en je trein besturen.


Kortom een gebruiksvriendelijke betaalbare centrale.


JohnT

Ik heb diversen filmpjes bekeken en ben zeer onder de indruk er van de DR5000
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op december 25, 2020, 09:57:55
Ik heb diversen filmpjes bekeken en ben zeer onder de indruk er van de DR5000

Als mijn MRC throttles  er mee zouden werken zou ik deze al lang aangeschaft hebben , maar helaas is dat een van de weinige protocols waar de DR5000 niet mee werkt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag de knoop doorgehakt en bestelt bij Modeltrein Express Daar is hij momenteel (nog) in de aanbieding.  :smiley:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Goede keuze.


Voor je hem in gebruik neemt even de voeding controleren. Deze kun je instellen op de juiste spanning.



JohnT

Zal ik doen. Welke adviseer je? 15 of 18 V?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

ik ben benieuwd wat je er van vind ik heb al zo veel gekeken op youtube dat ik niet kan wachten om te kopen maar moet nu ook weer langzaam aan de aanbouw weer gaan denken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zal hier wel m'n ervaring delen. De centrale komt als standalone hier aan m'n baantje. Ga niet via een laptop o.i.d werken. Er komt wel een Windos laptop om de centrale te kunnen updaten.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

top ik ben benieuwd ,ik wil hem straaks wel op mijn laptop aan sluiten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf