Scratchbuilding 100 mile house in HO.

Gestart door marcel, december 13, 2020, 16:59:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Na een vacantie in Canada ben ik begonnen met het uitwerken van het plan om het depot na te bouwen in HO. Zal alles zelf moeten maken.
Eerst een foto van het orgineel, Als tweede een foto van de basis, en dan het eerste geknutsel.

Ik volg met aandacht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi begin
Wat gebruik je voor de wanden.?
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi, ik heb een foto bijgevoegd waar de wanden van gemaakt zijn en de zwarte strips worden de kozijnen.

Marcel.


Zo eindelijk klaar met het monniken werk, het uit snijden en haaks vijlen van de raam en deur openingen.
en beginnen met het verstevigen van de achterzijde.

Groet Marcel

januari 17, 2021, 19:42:05 #6 Last Edit: januari 17, 2021, 19:44:50 by Frits
Het geeft een mooi effect al die planken. Hoe lang is het huis? Als die snijmat in centimers is, lijkt het wat klein.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op januari 17, 2021, 19:42:05
Het geeft een mooi effect al die planken. Hoe lang is het huis? Als die snijmat in centimers is, lijkt het wat klein.

Kan geen centimeters zijn , zelfs in N-schaal zou het dan nog te klein zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

 Het station is in HO, 17 cm x 11 cm en 7 cm hoog.Het prototype station is ongeveer 15 x 10 m en de hoogte ongeveer 6 m.


Marcel.

We zijn weer een stuk verder met het station, het is meer werk dan dat ik verwacht had om de kozijnen en deuren mooi passend te maken.



Marcel.



Veel werk, maar dat kun je ook zien.
Heel mooi gedaan.
Hans, liefhebber On30 + H0

Best een hele klus, al die plankjes. Gaaf hoor, maar je smokkelt wel met de breedte van de planken.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Dat smokkelen moet ook gebeuren.
Dat is daar en in die tijd heel normaal!!!
Het een en ander passend maken, zo gaat dat.
Hans, liefhebber On30 + H0