Lamp vervangen Bachmann Porter

Gestart door Cropa, december 12, 2020, 21:11:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Geachte lezers,

Voor een goede kennis van mij wil ik het lampje van de frontverlichting vervangen. Zo te zien is het een gloeilampje maar deze is er niet zomaar uit te krijgen, zit er nogal strak in. Heeft iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen zonder dat de lamphouder afbreekt?

Cropa

Ik heb er geen ervaring mee maar misschien help deze pdf.
Als je hem al niet heb.
Het is niet super duidelijk maar het lijkt alsof de lantarenkap over een houder word geschoven.

Ton
Erare humanum est

Lijkt mij dat je de lamp toch open moet zien te krijgen.





John Vogelaar zal het wel weten hij heeft een porter helemaal opnieuw opgebouwd om er een Tsunami decoder in te fröbelen.


JohnT

Heren,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Zoals op de tekening van JohnT is het lampje in de loc ook. Zo te zien lijkt het op een gewoon steeklampje, maar het lijkt nogal behoorlijk vast te zitten dus weet iemand of ik hem er middels een pincet er zo uit kan trekken of zit deze op een andere wijze vast. Er zitten aan de achterkant wel 2 draadjes maar die zitten ook goed vast. Het kapje heb ik wel los dus ik kan wel bij het lampje.

Cropa

Vaak zitten die lampjes ingestoken met aan de achterkant de bedrading opgeschoven met een soort klemmetje.


Ook bekent dat het strak kan zitten, zo ook tandwielen er zijn er al heel wat gesneuveld.


Denk dat het nu een kwestie is van de stoute schoenen aantrekken. Ik heb helaas geen oplossing.


JohnT

Heren,

Mede dank zij jullie reacties is het gelukt om het lampje eruit te krijgen. Lampje was niet kapot, een draadje maakte slecht contact. Het lampje doet het in ieder geval weer. Bedankt voor jullie reacties.

Cropa


Door het lampje met een kleine schroevendraaier wat te bewegen kwam het klemmetje wat de draadjes vastklemt los waardoor de lamp veel ruimte kreeg en deze eenvoudig eruit te halen was. Had eerder wel vanaf de buitenkant gezien dat er iets aparts zat maar durfde daar toch niets aan te doen omdat je er niets tussen kon krijgen en er dan toch beschadigingen aan de lamp zouden komen.

Cropa.