Resin 3D printer, het valt nog niet mee.

Gestart door JohnT, maart 20, 2021, 09:38:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 23, 2021, 10:06:52 #15 Last Edit: maart 23, 2021, 10:11:34 by JohnT
De print van het fietsje is om te kijken wat ik en de machine kunnen presteren. Na een aantal prints weet ik waar het mis gaat het was voor mij een leerfase. Waar gaat het dan mis? Door de zwaartekracht zakken de spaken er uit. Het printbed gaat voor elke layer op en neer in de vloeistof, deze vloeistof is zo dik als karnemelk. Dat houden de spaken niet. In een andere opstelling en hogere belichtingstijd zal het zeker lukken.


Waarom H0?


Het antwoord zal je verbazen.

Ik ben ooit heel vroeger begonnen met H0 naar Duits voorbeeld maar heb altijd met een schuin oog naar Amerikaans gekeken. Op een zeker moment vond ik dat Duits wel veel van het zelfde was en voor mij ook nog is te duur worden. Toen werd ik geconfronteerd met 0N30 en was ik om. Maar gewoon spoor vond ik ook nog steeds mooi en ik had al wat H0 Amerikaans. Het roer om, Duits materieel verkocht en Amerikaans ervoor in de plaats. Maar ja er ligt nog Duits spul ongebruikt in de kast en op de club rijden ze ook Duits dus toch ook maar weer Duits H0 erbij. Ik had ook nog een H0e locje met rongenwagentjes voor industrie op mijn Duitse H0 baan over uit het Duitse tijdperk. Moest ik ook maar wat mee doen. Dus klein H0e baantje gemaakt voor tentoonstellingen/beurzen. https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/?s=H0e




En daarbij had een kennis van mij een handeltje in treinen en liep ik tegen een goedkope startset LGB aan, leuk voor de kleinkinderen. Maar is door het onkruid een beetje overwoekerd. Moet een andere oplossing vinden voor de rails.

Volgens mij heb ik het zo wel een beetje omschreven.

JohnT

  Jij bent dus van alle markten thuis.
Misschien kun je er beter een tijdrit fiets van maken, met zo'n dicht wiel. Scheelt een bak aan problemen. Als het zo dun is en transparant, ziet het er vast erg goed uit op enige afstand.
Op mijn baan geen fietsers dus. Spaakwielen onder de trein is mij al gek genoeg.  Het is koffietijd. 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.