Jan

Gestart door Jan, oktober 21, 2020, 14:29:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan
oktober 21, 2020, 14:29:52 Last Edit: oktober 21, 2020, 14:44:20 by Jan
Bijna vergeten mijzelf, na aanmelding, voor te stellen.
Mijn naam is Jan van Eekelen, 63 jaar en sinds kort niet meer werkend. Mijn interesse in modelspoor bestaat sinds mijn jonge jeugd maar gaat sinds een artikel van Ger Moes, uit naar Amerikaans smalspoor, in mijn geval H0n3. Bron van inspiratie is Colorado, D&RGW, C&S enz. Hoewel dat vooral goederenvervoer was neig ik toch naar personenvervoer.
Geknutsel met/aan wat op een A3 snijmat past heeft mijn voorkeur. Het meeste wat ik heb gemaakt is van hout en/of karton. Recent styreen (her)ontdekt en daar ook wat mee bezig. Er licht een messing bakwagen te wachten tot die wordt afgemaakt maar die is hier en daar een beetje groen aan het worden dus ...
Zodoende wel al het een en ander gemaakt maar nog nooit gekomen tot het bouwen van een baan of in ieder geval iets waar mijn aankopen tot hun recht komen. Daar ben ik nu serieus mee begonnen. Drie modules van 60 x 120 staan er nu ye wachten.Helaas ben ik wat baanontwerp betreft niet zo creatief en dat is een remmende factor. Op internet, waar anders, iets tegengekomen waar iets uit zou kunnen komen. Daar moet nog wat aan worden geslepen maar ach, we zijn er mee bezig en van straat af.

Bedankt voor het plaatsen, veel plezier op dit forum.


Zelf ben ik ook geen ster in het ontwerpen van een baanplan. Ik heb dit als volgt opgelost.


Op het www gezocht naar emplacementen die mij aanspreken en deze met flexrail aan elkaar gekoppeld passend in de ruimte die ik beschikbaar heb.


JohnT

Welkom Jan, we zien graag waar je mee bezig bent .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zeer van harte welkom Jan.
Heel veel plezier in je hobby.
Hans, liefhebber On30 + H0

Van harte welkom Jan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

welkom Jan

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Welkom Jan.
Nog een smalspoorder erbij.
Alleen een schaaltje kleiner.

Ton
Erare humanum est

november 05, 2020, 10:52:42 #7 Last Edit: november 05, 2020, 10:57:40 by Jan
Dank jullie wel.