Auteur Topic: Gebouwtje in O  (gelezen 117 keer)

Offline The_Masterer

• Shay Net bezig
  • *
Ik ben eens gaan prutsen in schaal O om te zien of dat me wat lijkt. Aanleiding is dat het treinen weer begon te kriebelen nadat ik voor een kennis wat onderzoek heb gedaan naar een passende modeltrein voor bij zijn Lemax kerstgebeuren, dit is in schaal 1:48, Amerikaanse O dus, en daardoor de smalspoor variant On30 tegenkwam.

Via https://www.scalemodelplans.com/ (geen aandelen) een bouwplaatje gedownload om lekker low-budget van een Cornflakes doos of twee een huisje in elkaar te knutselen.

Het witte op het dak is een poging tot wat sneeuw, maar dat is inmiddels gesmolten. Vond dat aspect niet zo geweldig uitpakken.

Ik heb de ramen ook nog uitgesneden en van wat verpakkingsmateriaal het "glas" gemaakt.

Inmiddels ook het een en ander aan koffieroerhoutjes aangeschaft om de stap naar een houtbouwversie te kunnen maken.

Die kennis met zijn kerstdorp is afgehaakt qua modelspoor, maar zelf heb ik een analoge Bachmann startset met 2-6-0 (al omgebouwd naar digitaal) en een digitale Bachmann Forney aan kunnen schaffen. Daar moet ik 't voorlopig wel mee redden.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2020, 16:26:16 door The_Masterer »

Offline Janbouli

• Administrator
  • Challenger Super poster
    • Janbouli's Hobbysite
Ziet er goed uit .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Offline moonlicht

• Hudson Ervaren rot
leuk gebouw
misschien heb je hier ook wat aan, even de freebies aan klikken
http://www.clevermodels.net/
gratis huisjes, alleen nog even printen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Offline The_Masterer

• Shay Net bezig
  • *
Nou Cor, daar zitten inderdaad leuke gebouwen tussen.

Offline dutchbuilder

• Big Boy Held van het forum
Leuk gebouwtje.
ik zou de ramen en deuren nog wat meer laten verzinken, geeft nog meer diepte in de bouwplaat.
En ook wat afwerklatten op de boven en zijkanten van de voorpui.

Ton
Erare humanum est

Offline The_Masterer

• Shay Net bezig
  • *
Da's ook wel een idee, Ton. Ga ik bij de houten versie zeker toepassen. Vooralsnog nog ben ik nog niet verder dan het frame van de voorgevel.