Nieuwe bouwplaat aanwinsten

Gestart door DiGTrack, augustus 23, 2019, 07:27:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 03, 2019, 09:13:48 #30 Last Edit: september 03, 2019, 09:16:06 by JohnT
Hierbij de originelen voor LGB. Ik heb ze verschaald voor H0 en printbaar gemaakt. In de files worden de delen gepresenteerd zoals het model er uiteindelijk uit komt te zien op deze manier zijn ze niet te printen.


Printen met een 0.2 mm nozle geeft een nog beter resultaat maar duurt ook veel langer. Het printen met een 0.4 nozle zoals dit draaistel duurt een uur en is grover van uitvoering.


JohnT

Ik neem aan dat als je deze trucks gaat printen je er een aantal in 1x print en niet 1 tegelijk.
Dat scheelt ook tijd.
Hoeveel kun je doen in 1x?

Ton

Erare humanum est

september 04, 2019, 15:55:07 #32 Last Edit: september 04, 2019, 15:59:58 by JohnT
Ik kan er meer printen maar daarmee wordt de tijd ook meer. De print wordt in lagen opgebouwd. Een groot object duurt lang een klein object kort. Het gaat met meer objecten op de plaat niet sneller, je hebt dan als het ware een groot object.


Dit object kan ik er wel zes tegelijk printen. Dat is ruim zes uur. Als ik een nozle neem die de helft kleiner is dan wordt die tijd wel drie keer zoveel. Je kunt niet alleen minder materiaal door de nozle persen maar je moet met een kleinere nozle ook langzamer printen.


Ik zou ze wel met de kleinere nozle printen omdat dit betere details geeft. Dit wetende zal het mij niet verbazen als ik een hele dag aan het printen ben.


JohnT

Als ik er een van de beschikbare rekenprogramma's op loslaat kom je op een paar euro.


Zo'n printer is dan ook niet geschikt om grote aantallen te produceren maar als je ff om het hand zit is het makkelijk om op terug te vallen. Veel beter is de printer te gebruiken voor eigen ontwerpen die niet te koop zijn.



JohnT