Straatwals

Gestart door JohnT, oktober 02, 2019, 19:13:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voor mijn H0-baan wilde ik een straatwals, niet zo'n ding om de straat vlak te maken maar een sjabloon om een straat in klei te drukken. Denk dat het gelukt is.


https://modelspoor-3d-printen.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=30




JohnT

Ziet er goed uit en ben zeer benieuwd hoe het resultaat is.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Knap werk !!!!! En lukte het die kleine steentjes???? Met welk tekenprogramma als ik vragen mag???

oktober 03, 2019, 14:22:35 #4 Last Edit: oktober 03, 2019, 14:25:26 by JohnT
De steentjes zijn goed moest alleen de voeg wat te breed houden anders was deze niet te printen.


Ik gebruik FreeCAD voor de basis en Designpark Mechanical voor de afwerking. De eerste vind ik in dit geval makkelijker om het object te tekenen de tweede om de onderdelen te manipuleren en op hun plaats te zetten.


JohnT

Dat ziet er zeer goed uit John.
Heel netjes.
Zo is de straat snel gelegd en geen pijn in de rug!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt, duurt wel ff voor het ding uit de printer komt maar goed het werk ben blij dat het gelukt is. Kan hem ook nog maken voor muren of ander steen verband. Weet nu hoe het moet  :laugh:


JohnT



Ziet er best goed uit. Je zou het moeten schilderen om het echt goed te zien.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

oktober 09, 2019, 10:03:05 #10 Last Edit: oktober 09, 2019, 10:05:00 by moonlicht
ik denk dat wat Martin bedoelt is dat je nu een half steens verband heb waar de stenen 90 graden zijn gedraaid.
nu liggen de lange kant van de stenen in een lijn.
bij een gebruikelijk verband liggen de korte kanten in elkaars verlengde

ik hoop dat ik het goed verwoord

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


mmmmm, ik denk dat je je vergist John, geen van de plaatjes is wat jij hebt gemaakt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja idd Jan heeft gelijk.
Jij heb de stenen half kops gelegd.
Ze moeten als het eerste plaatje zijn, half steens verschoven.
Ik heb net ff naar de nieuwe straat hier beneden gekeken.
Daar hebben ze het volgens het derde plaatje gelegd.
het plaatje van links naar rechts is de lengte van de straat.
Het is best wel logisch dat ze het zo gedaan hebben, zo liggen ze het stevigst en rij je de stenen niet makkelijk uit de straat zoals bij plaatje 1.

Ton
Erare humanum est

Ja nu zie ik het ook, terug naar de tekentafel. Zal wel gebeurt zijn omdat ik negatief moet denken, maak de voegen en niet de stenen. Bedankt voor de reacties.




JohnT