Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Volgens mij kijk ik te veel rond op internet  ;D ik had besloten nog een car repair shop te maken wilde eerst deze dicht maken maar nu heeft deze ruimte ook een functie gekregen met kraan en al of het nu rond licht of het zit ergens in  ???.




Ik heb ook een idee voor de ruimte links op de foto  hier wil ik een las afdeling in maken maar ben er nog niet uit hoe ik dat moet doen en aansluiten .



Maar de meeste aankleding moet ik er in maken als de loods op zijn plek staat omdat ik de loods hoog kant moet doen om door de deur te komen hoezo groot hahahaha
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

In schaal O zou ik een muur moeten slopen om hem naar binnen te dragen. Supper zo die detailering.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 07, 2016, 18:03:16
In schaal O zou ik een muur moeten slopen om hem naar binnen te dragen. Supper zo die detailering.

Hahahaha ik doe het redelijk met de spullen die ik voorhanden heb het kan beter maar dat heeft een prijskaartje  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mannen ik heb een probleem en ook weer niet ik zit met het volgende : ik heb nog een gebouw leeg en hier komt de afdeling lassen .
Ik heb daar alleen ramen in en de twee sporen die er in liggen lopen langs de buiten muur er komt ook een lasser er in die heb ik gekocht van viessman ,DUS hoe maak ik een poort of zo aan de achter kant    ???   ???



ideeën hoor ik graag dat ik weer over 5 dagen weer aan de slag kan als ik weekend heb  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Geen poort zou ik zeggen. De las module geeft door de ramen de sfeer van de afdeling.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Wat ik in mijn gedachten heb is twee kleine poorten waar een vrachtauto in kan rijden met plaatwerk en zo.
En op de buiten plein ook onderdelen en dingen onder zeil .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Alles gaat bijna per spoor in de States. Als je lokale goederen treinen ziet rijden is dat een ratjetoe met van alles. Ook staal platen en beams. Ik denk dat het voor zo'n depot logistiek makkelijker is als dit met rail aangevoerd wordt en niet met vrachtwaggels. Hetzelfde geld voor schroot. Er staat dan een wagon waar alles in gegooid wordt en die eens in de zoveel tijd omgewisseld word.

Misschien heb je wel een peroneels deur nodig. Er moet ergens op de achterwand een nood uitgang zitten anders zit je personeel als ratten in de val als voorin brand uitbreekt  ::)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik heb de achterkant als volgt gemaakt een rolpoort een deur en een uitgang voor het spoor voor een flatcar neer te zetten .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

simpel edoch effectief.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 09, 2016, 19:50:33
simpel edoch effectief.

Ton

Ja alleen jammer dat ik met de dremmel boven het raam beschadigd heb :(
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op januari 09, 2016, 20:45:44
Citaat van: dutchbuilder op januari 09, 2016, 19:50:33
simpel edoch effectief.

Ton

Ja alleen jammer dat ik met de dremmel boven het raam beschadigd heb :(

Ja idd , nu je het zegt, was me nog niet opgevallen.
Kan je toch een patch opdoen.
Zouden ze in het echt ook doen.
Of iets van afzuiging maken want dat heb je wel nodig in een plaatwerkerij.

Ton
Erare humanum est

Normaal doe ik niks aan de baan of gebouwen als ik in mijn werkweek ben maar heb toch maar de start gemaakt met de vloer en de werkput waar de lasser in komt .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het ziet er realistich uit. Mooi oplossing die deuren zo.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

januari 12, 2016, 11:00:40 #3298 Last Edit: januari 12, 2016, 13:14:38 by ger deguelle
Omdat ik moet wachten op mijn pakketje en niks anders wist te doen dan rusten voor de nachtdienst heb ik een beetje aan de las afdeling gewerkt , 2 kranen gemaakt en een loc gezaagd voor onderdelen .



een test filmpje van de lasser .

https://youtu.be/BHpvyN7nCtE
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wordt steeds mooier Ger, ga vooral door.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N