Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Gerard Wassink op november 12, 2012, 14:19:30
Ah, okay, dan had ik niet goed gelezen denk ik. Maar evengoed: fijn dat je nu rond bent, dan kun je verder bouwen!
Heb je er aan gedacht om op de juiste plaatsen isolaties aan te brengen voor eventueel toekomstige blokken in verband met detectie? Of heb je geen plannen voor gecomputeriseerd rijden?

Anyway, succes,
Gerard

Hoi gerard .
Ik ga niet  gecomputeriseerd rijden ik vind DCC al een uitdaging voor mij met niet zo technisch  ::)

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vind DCC juist eenvoudiger als analoog met blokken en andere junk. Twee kabels onder je baan en her en der wat feeders naar de rail en je kunt rijen..

Analoog met 2 treintjes is lastiger als digitaal...... maar dat is een schijnbaar moeilijk uit te roeien vooroordeel van digitaal.

Citaat van: ger deguelle op november 12, 2012, 14:31:10
Hoi gerard .
Ik ga niet  gecomputeriseerd rijden ik vind DCC al een uitdaging voor mij met niet zo technisch  ::)

Gr ger

In plaats van 1 trafo sluit je 1 centrale aan en je rijdt DCC. Dan natuurlijk nog wel zorgen voor digitale loc's... Dan kun je zonder verdere kunstgrepen twee lok's onafhankelijk van elkaar opdrachten geven. Op een baan van het formaat dat jij aan het bouwen bent zou ik het serieus overwegen.

Dat is het voordeel van digitaal (DCC). Een eenvoudige startset van Roco (multimaus + versterker) kan je hierbij al op gang helpen en die zijn voor zo'n slordige 75 euri al wel te scoren op marktplaats dacht ik.

Ik wil maar zeggen: je hoeft er niet technisch voor te zijn om te kunnen beginnen.

Succes met jouw keuze!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi allemaal .

Ik moet eerst eens sparen voor het DCC van Jan en een lok en dan zie ik wel verder  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal .

Vandaag  wagons ontvangen wat ik geruild heb voor mijn huisjes van mijn oude baan :



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Hoi allemaal.

Ik ben aan het denken over een local yard en ik heb deze bedacht  :P wat vinden jullie ?



Commentaar hoor ik graag van hoe en wat  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Een beetje te vol naar mijn zin Ger.
Maar uiteindelijk doet dat er niet toe.....Je moet gewoon doen wat jij mooi en handig vind.
Het is per slot van rekening niet onze baan maar die van jou.
Ton
Erare humanum est

Vol kan ik niet zeggen, een Yard is nou eenmaal rails  en rails, ik zou alleen beide einden door rijdend maken en geen doodlopende sporen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: ger deguelle op november 18, 2012, 11:55:24
Hoi allemaal.

Ik ben aan het denken over een local yard en ik heb deze bedacht  :P wat vinden jullie ?


Dag Ger, heb je deze pagina al eens gelezen?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op november 18, 2012, 14:04:32
Citaat van: ger deguelle op november 18, 2012, 11:55:24
Hoi allemaal.

Ik ben aan het denken over een local yard en ik heb deze bedacht  :P wat vinden jullie ?


Dag Ger, heb je deze pagina al eens gelezen?

Gerard

Hoi gerard die site kan ik zeker ja  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Op wie foto's kunnen we niet zien wat er aan de rechterkant van de wisselstraat zit.

Is het mogelijk een ovezichtsfoto te maken?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op november 18, 2012, 18:26:45
Op wie foto's kunnen we niet zien wat er aan de rechterkant van de wisselstraat zit.

Is het mogelijk een ovezichtsfoto te maken?

daar zit nog niks .en links heb ik aangesloten aan de hoofdlijn zo als jan bedoeld denk ik morgen een foto maken  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Rechts zou je, naast de hoofdlijn, op zijn minst een uithaalspoor moeten maken om leuk te kunnen rangeren, liefst met een omloopspoor er bij...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop