Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: ger deguelle op november 28, 2014, 18:03:48
Citaat van: moonlicht op november 28, 2014, 17:59:06
dan zou een stuk(je) riool pijp van 32 mm ok zijn
is een niet meer zo veel gebruikte maat maar is wel aan te komen
als je geen haast heb denk ik dat ik thuis nog wel een 40cm zou moeten hebben.
Cor

Ik vind een super aanbod Cor maar mij te kennen heb ik geen geduld en heb ik het zeker af binnen twee weken  ;) ik moet alleen maar kijken hoe ik dat moet maken .

Ger
Ben je nog verder gegaan met dit project?
Ik heb een stukje riool pijp 32mm voor je

Gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op december 16, 2014, 10:08:31
Citaat van: ger deguelle op november 28, 2014, 18:03:48
Citaat van: moonlicht op november 28, 2014, 17:59:06
dan zou een stuk(je) riool pijp van 32 mm ok zijn
is een niet meer zo veel gebruikte maat maar is wel aan te komen
als je geen haast heb denk ik dat ik thuis nog wel een 40cm zou moeten hebben.
Cor

Ik vind een super aanbod Cor maar mij te kennen heb ik geen geduld en heb ik het zeker af binnen twee weken  ;) ik moet alleen maar kijken hoe ik dat moet maken .

Ger
Ben je nog verder gegaan met dit project?
Ik heb een stukje riool pijp 32mm voor je

Gr
Cor

dat heb ik af cor in mijn ogen nogmaals dank voor het aanbod
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb vandaag eindelijk de verf ontvangen en meteen aan de slag gegaan met afplakken en voorbereiden voor te spuiten ,als het morgen goed droog is kan ik de rest verven ramen leidingen en noem maar op .
Ik ben zeer tevreden met de kleur dekt goed en heb nog over dat is altijd handig maar hier een twee taal foto's er van ziet nu beter uit alles in een kleur .




Alleen een vraag  het dak hoe kan ik dat doen dat het op betuum lijkt ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zwart? Fijn zand en dan zwart maken? Fijn waterproof schuurpapier?

het fijnste waterproof schuurpapier dat je kan vinden....idd

Ton
Erare humanum est

en hoe te lijmen  ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik lijm alles met lijm van Games Workshop.

Ik denk dat je dat fijn korrelige waterproof schuurpapier wel met lijm kan plakken waar je die fabriek ook mee gelijmd hebt.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Velpon-achtige? Contactlijm? Ger, je hebt zoveel bouwervaring dat het mij verbaasd dat je dit soort dingen nog vraagt :)

Citaat van: usronald op december 16, 2014, 17:09:56
Velpon-achtige? Contactlijm? Ger, je hebt zoveel bouwervaring dat het mij verbaasd dat je dit soort dingen nog vraagt :)

ik heb namelijk op gebouw voor de fabriek ook met de lijm wat ik voor styreen gebruikt heb maar die laat nu los daarom vroeg ik dat  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je styreenlijm hebt gebruikt mag dat in principe bij styreen niet loslaten.

Citaat van: usronald op december 16, 2014, 17:20:32
Als je styreenlijm hebt gebruikt mag dat in principe bij styreen niet loslaten.

Wacht ff styreen lijm ik gebruik gewoon modelbouw lijm :o
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, modelbouwlijm is een breed begrip....... als je lijm voor huisjes bedoeld; die zou platen styreen gewoon moeten verlijmen. Heb je misschien ABS plaat gebruikt? Dat wil nl niet plakken met die styreenlijm.

Citaat van: usronald op december 16, 2014, 17:45:06
Ger, modelbouwlijm is een breed begrip....... als je lijm voor huisjes bedoeld; die zou platen styreen gewoon moeten verlijmen. Heb je misschien ABS plaat gebruikt? Dat wil nl niet plakken met die styreenlijm.

ik ben aan het testen met houtlijm en fijn zand , en de zand houd niet op  modelbouw lijm [huisjes ]
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

hout lijm werkt zeer goed en droogt snel dus een test gedaan en ik hoef het niet zwart te maken wand als ik op Google Earth kijk bij Anheuser -Busch Inc naar het dak zit de kleur goed hoef ik niks er aan te doen  ;)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik verf het dak in de kleur die ook in het zand of poeder wat ik gebruik zit en terwijl de verf nog nat is strooi ik het er op , heel eventjes maar laten intrekken en dan er af blazen of zuigen ( met niet te veel kracht ).
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N