Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: dutchbuilder op oktober 27, 2014, 21:29:53
Wat bedoel je met dat laatste?
De wissels op de baan of de schakelaars.....???

Ton

ik bedoel de wissels op de baan ,als ik de shakelaar met de wissel verbind zorg ik altijd dat de tongen van de wissel van mij af staan en de schakelaar ook van mij af staan .
en dan sluit ik de draad 1mm dik aan de wissel maar zorg wel dat die onder de baan een klein beetje bol staat dus niet recht ,en als je dan de schakelaar omzet hoor je de wissel gewoon kliken net of je hem met de hand omzet .
maar ik ga proberen bij de volgende wissels een stap voor stap foto's te maken hoe ik het doe .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik begrijp het nu....is een simpele maar effectieve oplossing.
Is ook mijn motto....KISS.
Keep it simpel stupid.

Ton
Erare humanum est

En de schakelaar gebruik je voor de hartstukpolarisatie? Best wel slim eigenlijk, zo had ik het nog niet bekeken.

@Ton: de slag van een n-spoorwissel is niet zo groot. ;)
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Citaat van: Maarten op oktober 27, 2014, 22:50:15

@Ton: de slag van een n-spoorwissel is niet zo groot. ;)

Ja dat weet ik Maarten.
Ik gebruik er ook een paar van Fleischmann voor een 0n18 spoortje.
Is misschien wel beter, die kleine slag, dan kun je de evt. te grote slag van de schakelaar opvangen door een Z in de schakelstang te buigen.

Ton

Erare humanum est

Vandaag ben ik voor mijn doen weer een stukje verder gegaan om de aansluiting van een peco code 55 wissel,heb de 2mm schuif stang een stuk schroefdraad gemaakt .
Op de schuifschakelaar heb ik ook schroefdraad er in gemaakt en dan de stang er mooi in gedraaid nu kun je mooi de slag van de schakelaar aan de wissel aan passen .
Maar ik heb natuurlijk weer een filmpje er van gemaakt en dat is denk ik wel duidelijk .

http://youtu.be/DHmjdD5T0iQ
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Perfect toch.......mooi man.

Ton
Erare humanum est

Hi Ger, Netjes opgelost zo. Echt mooi.
Nog hoeveel wissels te gaan  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op oktober 30, 2014, 17:36:50
Hi Ger, Netjes opgelost zo. Echt mooi.
Nog hoeveel wissels te gaan  ;)

veeeeel t veeeeeeeeeeeeeel  :-\ ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Tja, dat is je lot als je zo een grote baan bouwt.......  ;)

Precies wat ik bedoelde Ger. Mooi gedaan!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

oktober 31, 2014, 00:11:16 #1885 Last Edit: oktober 31, 2014, 00:12:57 by American
Goed opgelost Ger, heel mooi gedaan.
Ik denk dat dit systeem heel bedrijfszeker is.
Ik wilde dat ik dat 'n maand of 4 geleden wist.
Dat scheelde mij bijna 100 Euro voor de wissel bediening die ik er nu onder heb liggen (Fast Track).
Ik neem dit in ieder geval mee naar mijn volgende module.
Klasse!
Hans, liefhebber On30 + H0

gelijk patent aanvragen Ger.... ;D ;D

Ton
Erare humanum est

Bijzonder doeltreffend en mooi en duidelijk uitgelegd ......super....

Maar nu ben ik een digileek, waarom willen we hartstukpolarisatie ??? Is dit enkel om het wissel bedrijfszeker te houden ???

Jeffrey

Citaat van: Jefftrack op oktober 31, 2014, 09:00:11
Bijzonder doeltreffend en mooi en duidelijk uitgelegd ......super....

Maar nu ben ik een digileek, waarom willen we hartstukpolarisatie ??? Is dit enkel om het wissel bedrijfszeker te houden ???

Jeffrey


hoi Jeffrey nou ik heb het gedaan omdat ik problemen had met div loc's die op de wissel bleven staan als ze ziet aangepast zijn ,ik rij zelf DCC ik ben hier dan ook al ruim een jaar mee aan de gang geweest om dat op te lossen .
ik heb al div dingen geprobeerd maar dit is de oplossing en heel goedkoop om te doen ,maar ik ga het nog uitgebreid in het volgende filmpje uitleggen wat je er voor nodig hebt en hoe je het aansluit.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Yep Jeffrey, bij kleinere en lichtere locs is het eigenlijk een must. Ik had 't bij mijn eerste tentoonstellingsbaan niet, en die heb ik zowel analoog als digitaal bereden. Bij beide traden soms problemen op op de puntstukken (of hartstukken) en bleef er een loc even staan.

Tegenwoordig (en na die baan) doe ik niet meer anders en bouw geen enkele baan die het niet heeft. Vooral bij ons tentoonstellingsbouwers geniet polarisatie de voorkeur, het maakt je modelbaan gewoon een stuk betrouwbaarder.