New 18ft Skelleton logging cars

Gestart door DiGTrack, september 30, 2019, 20:01:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een maandje geleden had ik reeds 3 18ft skelleton cars gemaakt van lindehout balkjes en styreen stripjes, op zich wel aardig, en het voorbeeld waren de Bachmann 0n30 cars, heb er daar een setje van 3 van.

En toe ik "zachjes, nou eh ZACHTJES!!!! "tikt de regen tegen mijn zolderraam" hoorde, dacht ik kom, heb nog plenty of afval styreen liggen om nog 3 18 footers te kunnen maken, maar dan beter dan de eerste serie van 3.
E.e.a. aan styreen verzamelt. De "backbone" van de skelleton car vormen 2 balken van 3,2 en 2mm bij 9mm breed om de goede dikte te verkrijgen, de dikke dwarsbalken zijn 4 balkjes van 2,5x2,5 en vormt zo een dikke balk van 5x5mm. de dunnen stripjes zijn 2x 0,5=1mm dik.
De metalen strippen om de dwarsbalken op hun plek te houden zijn 0,5mm styreen.
Vervolgens met een mespunt houtnerven gesimuleerd.
Vervolgens de details aangebracht, NBW van Tichy Trains in de states in twee verschillende maten, alsmede rivet plates ook van Tichy Trains.
Remmerswielen zijn wederom van Tichy.

Foto 1, toont de skelletons, zonder koppelingen, wielstellen en remmerswielen, deze foto was net voor de grondverf applicatie (licht grijs mat).

Volgende foto's de wagons geheel gereed en geweathered. Ben er weer blij mee, mijn weekend was goed, en het bouwen stelt op zich niet veel voor.
Ben vooral blij dat het polystyreen er niet meer in te herkennen is.

Verf: Vallejo bruin
Weathering combinatie van drybrush en weathering poeders voor vuil en roest (Oranje, zwart en rood/bruin).

Netjes zo, mooi geweatherd
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Heel mooi gedaan, prima zo!!!
Hans, liefhebber On30 + H0