Freight House O scale

Gestart door DiGTrack, september 26, 2019, 20:04:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 26, 2019, 20:04:38 Last Edit: september 26, 2019, 21:24:29 by DiGTrack
Vandaag de laatste hand gelegd aan een scratchbuild lokaal freight house.
De basis vormde een aantal foto's, deze heb ik in CAD uitgewerkt, vervolgens in een voor de snijprinter geschikt formaat gezet en Ton heeft de sheets in 0,5mm polystyreen geprint.

Yup het hele ding is opgebouwd in kunststof, behoudens de trap en de latten op het dak, en uiteraard de schoorsteen, pijpje messing met een stukje polystyreen op de top.

Geheel incl. verlichting.
Geheel geweathered want het plastic moest wel een hout gevoel hebben, redelijk gelukt moet ik zelf zeggen, maar he, de echte jury dat zijn jullie, tja en foto's doen het geheel vaak geen recht.

Bijgaand een aantal foto's van het nog maagdelijk witte huis, en in afgewerkte toestand.

Volgende gebouw is het uitwerken in CAD van de sawmill, ook weer op basis van beschikbare foto's, het wordt het model van de fabrikant KMP met een footprint van rond de 50x22cm. ook hier is het weer de bedoeling het geheel uit kunststof op te trekken.

Leuk loodsje geworden
Naar mijn idee mag er op de hoeken nog wel een plank voor afwerking
Voor de deuren mogen er ook nog wel scharnieren op.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


kleine aanvulling, een deurknop .
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Een half nietje als deurknop?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Mooi loodstje. Laatste keer (al wel een paar jaartjes terug) een doosje speltjes meegenomen van de HEMA. Misschien hebben ze die nog?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn