welke decoder plaatsen

Gestart door marctje, juli 06, 2019, 15:40:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo iedereen
Ik heb via catawiki een GP9 van Brawa (Life-Like) gekocht en vroeg me af welke decoder ik hiervoor hget beste aanschaf. Op de doos staat ook Proto 2000.

juli 07, 2019, 09:18:53 #1 Last Edit: december 24, 2021, 13:30:24 by JohnT
Dit is niet zo een twee drie te beantwoorden. Mogelijk zijn er kant en klare decoders die je er er zo in kunt zetten door de printplaat te vervangen als deze er in zit. Of je kunt zelf een decoder inbouwen dan is het zoeken naar een geschikt type. Hierbij moet je letten op de ruimte die er is en hoeveel (milliampère) de decoder kan leveren. Dan is er nog de keuze van wel of geen geluid, hierbij komt dat er ook nog ruimte voor een speakertje moet zijn.

Om te bepalen wat voor ruimte er vrij is maak ik twee foto's van de locomotief. Één foto met kap en één foto zonder kap. Belangrijk hierbij is dat de foto's van exact dezelfde locatie worden gemaakt dus een vaste opstelling gebruiken. In een foto bewerkprogramma leg ik beide foto's in beschikbare lagen over elkaar heem. De bovenste laag is de foto met kap de onderste laag heeft de foto zonder kap. Door nu van de bovenste laag de transparantie zo in te stellen dat je door de kap heen kunt kijken kun je zien hoeveel ruimte je hebt en waar.




https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/projecten/gp9-sound/

JohnT

Das slim!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik zou in een ESO loksound investeren. ESU heeft echt goede geluids bibliotheken voor de Amerikaanse Loks plus dat ze zeer zeker ook goede performance laten zien. Is wel prijzig..
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn