0n30 Box cab op Bachmann H0 F7 chassis

Gestart door dutchbuilder, mei 09, 2019, 21:38:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Keurig, al die verticale lijntjes. Hoe krijg je die in het styreen?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ik denk dat dat nietjes zijn!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Die zitten horizontaal Hans.
Jij bedoeld die latjes? Frits.
Dat is nu het mooie van zo'n snijplotter.
Je tekent de lijnen en de machine snijd ze.
Ik gebruik drie kleuren om mee te tekenen.
Rood voor het diep snijden, blauw voor het aangeven van planken e.d. en groen voor het boren.
Dat boren doe ik door het mes maximaal te laten snijden op een heel klein cirkeltje.
Dan vormt zich automatisch een centerpuntje.

Ton
Erare humanum est

Dat je het mechanisch deed vermoedde ik al meteen, want zo regelmatig een lijn trekken kan geen mens met de hand.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

december 03, 2021, 20:19:45 #64 Last Edit: december 27, 2021, 01:30:19 by dutchbuilder
Ik sta op het punt om deze file te gaan uitsnijden.
Met styreen is het meer insnijden.

Ton
Erare humanum est

Goed gereedschap is het halve werk. Het blijft leuk om te zien wat een machine kan maken en dan ook vaak nog redelijk snel.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


december 04, 2021, 11:20:40 #67 Last Edit: december 05, 2021, 01:07:28 by dutchbuilder
Het tekenen / aftekenen op het materiaal gaat nu niet meer met de hand, potlood, kraspen, kalkpapier, maar met een computer en een apparaat dat het virtueel getekende op de computer omzet naar de realiteit.
In het bedenken en omzetten naar een tekening is eigenlijk niet zoveel verschil met vroeger.
De grijze cellen en wat daarin is opgeslagen in de loop der jaren zijn essentieel maar papier is vervangen door virtueel papier op het scherm van de computer.
Maar voor het uitmeten, aftekenen en uitsnijden is het een stuk makkelijker en preciezer geworden.
Dat laat je de machines doen.

Ton
Btw , het resultaat van het laatst gemaakte snijwerk.
Een 0n18 crittertje.

Erare humanum est

Zo denk ik er ook over. Zij het dan op een afwijkende machine.
En ik had vroeger nooit kunnen dromen dat ik ooit druppel voor druppel van plastic draad een hele spoorwagon kon bouwen. :smiley:
Wie weet wat ons nog te wachten staat.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Een replicator als in Startrek?
Dan word het echt makkelijk.

Ton
Erare humanum est

Ton, je hebt voor mij en andere al heelwat dingen gemaakt met je nieuwe speeltje, en het moet gezegd worden alles is perfect, juist en in schaal, zowel de 0n30 spullen als de 0n18 lokjes en wagonnen. Ben ook heel blij met het franse diesellokje dat Gerard voor mij gemaakt heeft, maar waar jij het digitaal gesneden hebt. Top wat jij allemaal kan met je machine.
Vic

Dank voor het compliment Vic, maar voordat het perfect, passend en op schaal is gaan er toch wel diverse versies, gepaard gaande met de nodige profaniteiten, aan vooraf.
Want je weet, of niet, het zal nooit in 1x lukken....hahahahahaha snif!
En als het in 1x lukt dan is dat stom toeval.

Ton
Erare humanum est

Ha. Ik moest toch even opzoeken wat je ons nu weer voor adequaat equivalent probeert wijs te maken.
Die bleken hier dus niet gebezigd te mogen worden.  :rolleyes:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Onlangs nog een variant gemaakt op de straight box cab.

Ton
Erare humanum est