forum module baan.

Gestart door moonlicht, april 13, 2019, 13:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik reken voorlopig op 1 bak, dus geen station of zo, maar dat kan nog veranderen.
Achtergrond en rok prima, dan ook nog een hemel en koof met verlichting?

Ik kan pas na dinsdag verder reageren, prettige Pasen.
Ron

Wat mij betreft, ik wil wel komen maar kan geen module beloven. Heb er domweg geen ruimte voor maar in anderhalf jaar kan er best nog wel wat veranderen en hoop ik toch mijn 0N30 weer van stal te kunnen halen.

Misschien een idee om dan de modules door Martin te laten maken maken. Als hij er tijd voor heeft. Je hebt dan een zuivere maatvoering en kwaliteit.

Mooi dat er nu lijn in komt.


JohnT

op zich lijkt me dat een goed idee, weet alleen niet of hij tijd heeft
de laatste keer heb ik hem gesproken op ontrax , en hij heeft het bere druk.
kan ook via Benelux de leverancier benaderen om een bestelling te doen , alleen dan zonder black box

of iedereen maakt hem in eigen beheer
ter info, een module koste op Benelux 140â,¬ per module

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Cor,

Ik ben ook geinteresseerd voor 1 bak, die van Benelux vind ik mits enkele aanpassingen (diepte 60 cm) wel ideaal, ook voor mijn modulebaan trouwens, die ik tegen Euromodelbouw Genk in oktober hoop klaar te hebben. Ben nu druk bezig alles klaar te maken voor op de modules zoals je kan zien op mijn FB- Blog:
https://www.facebook.com/JL-Mining-in-0n30-2190514627693546/

Vic

Hoop dat Martin meekijkt en wat tijd kan vinden in de anderhalf jaar die voor ons ligt. Ik denk dat hij veel goedkoper is dan Beneluxspoor. Kan mij vergissen natuurlijk. Misschien wil Ton dan is over een baanplan denken?


JohnT

ik heb voorheen verschillende keren geprobeerd om een forum baan op te starten. Is nooit gelukt. Ik wacht af wat het gaat worden en als het ontwerp duidelijk is kan ik me altijd aansluiten.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Waar je denk ik voor moet waken is dat iedere deelnemer zijn eigen idee kan uitleven op zijn module bak. Meest belangrijke is dat er nauwkeurig gewerkt wordt zodat alle bakken op elkaar aansluiten. Daarom is het denk ik wel verstandig er blackboxen tussen te hangen om zo het e.e.a op te vangen.

Ik volg de vorderingen van de diverse modulebanen, en elke bak is anders. En dat maakt het, vind ik, juist erg leuk om naar te kijken. Uiteraard ga ik dit ook volgen, vind het een leuk idee. Ben heel benieuwd waar jullie mee gaan komen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Zoals ik al zei, maak je eigen inbreng maar zof dat de uiteinden aansluiten op de rest door dezelfde materialen en afspraken te gebruiken. Daarom proberen wij hier nu een lijstje te maken met wat wij willen en wat kan.


JohnT

Citaat van: Joop_L op april 19, 2019, 23:46:46
Waar je denk ik voor moet waken is dat iedere deelnemer zijn eigen idee kan uitleven op zijn module bak. Meest belangrijke is dat er nauwkeurig gewerkt wordt zodat alle bakken op elkaar aansluiten. Daarom is het denk ik wel verstandig er blackboxen tussen te hangen om zo het e.e.a op te vangen.


die black boxen zijn misschien leuk om tussen 2 bakken met verschillende thema's te zetten (duits-amerikaans-nederlands etc)
maar ik hoop hier allemaal usa getinte modules te zien, met smalspoor
daardoor denk ik dat de black box een overbodig artikel is
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bij een blackbox moet ik aan iets totaal anders denken.
Ik noem het een tussen-moduul.
Er is wel wat te zeggen voor een tussen-moduul.
het zorgt voor een logische overgang tussen de creaties van de leden.
Het is een vreemd gezicht als je van een weelderig groene bak ineens pats boem overgaat naar een woestijn creatie enz. enz.
In die krabbeltjes van mij op pagina 1 zie je mijn visie.
Het voordeel van zo'n tussen bak is ook dat je de rails daar kan aanpassen mocht er een tolerantie probleem ontstaan met de volgende bak zonder dat je van alles moet gaan slopen.

Even voor de goede orde, ik wil meedenken en zelfs rollend materieel beschikbaar stellen maar ik doe verder niet mee.
Dat heeft alles te maken met de organiserende persoon die onder aan de aankondiging staat.
Sommige oud gedienden op dit forum zullen dit wel begrijpen.

Ton



Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 21, 2019, 12:50:09 Het voordeel van zo'n tussen bak is ook dat je de rails daar kan aanpassen mocht er een tolerantie probleem ontstaan met de volgende bak zonder dat je van alles moet gaan slopen.
Dat is precies wat ik ook bedoelde.  :wink:

En wat mee doen betreft. Ik doe ook niet mee, wil best wel meedenken. De reden is simpel. Ben te druk met andere bezigheden. (werk, huis, baantje in wording)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik weet niet of ik de skills heb om een hele module te bouwen, het is wel zonde als het idee weer in de ijskast verdwijnt.

Citaat van: gideon op mei 04, 2019, 19:21:51
Ik weet niet of ik de skills heb om een hele module te bouwen, het is wel zonde als het idee weer in de ijskast verdwijnt.

Als je het niet probeert zal je het ook nooit leren.
Iedereen heeft wel eens een fout gemaakt , daar leer je van.
Niet bang zijn, gewoon doen.
Schijt aan de rest , het is jouw creatie.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: gideon op mei 04, 2019, 19:21:51
Ik weet niet of ik de skills heb om een hele module te bouwen, het is wel zonde als het idee weer in de ijskast verdwijnt.

Gideon, gewoon doen, je hebt een heel forum om met raad en daad bij te staan.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Late reactie en misschien is het vragen naar de bekende weg maar wat is nu de stand van zaken: wie doet mee, schaal, thema/ tijdperk, inbreng eigen rollend materiaal?
Mij spreekt het idee van tussenmodule's wel aan trouwens, zowel technisch als qua scenery.
Ik twijfel nog.