Lunde Studios City Bus Terminal

Gestart door Janbouli, december 16, 2018, 16:22:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fraai gebouwtje, misschien wat olie vlekken en bandensporen bij de parkeerplaatsen?
En wat ook een feature zou zijn is een stuk of drie spotjes boven dat greyhound bord maken met hele kleine ledjes.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 22, 2018, 19:15:51

En wat ook een feature zou zijn is een stuk of drie spotjes boven dat greyhound bord maken met hele kleine ledjes.

Ton

Helehelehele kleine ledjes  :wink:
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op december 22, 2018, 21:47:37
Citaat van: dutchbuilder op december 22, 2018, 19:15:51

En wat ook een feature zou zijn is een stuk of drie spotjes boven dat greyhound bord maken met hele kleine ledjes.

Ton

Helehelehele kleine ledjes  :wink:

Ja idd hele hele ontzettend hele kleine ledjes.

https://www.ebay.nl/itm/100x-Micro-LED-0401-PUR-WEISS-winzig-hell-Cu-Draht-very-tiny-0-3x0-5mm-white-/323589709440?hash=item4b57731e80

Ton
Erare humanum est

Thanks Ton , ik ben niet zo van de electronica dus vraag me af wat voor voeding en welke weerstanden daar dan bij horen, en het maakt dan zeker uit of je ze parallel of in serie aansluit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

https://www.okaphone.nl/led/

in het geval van deze ledjes heb je een specificatie van 3,1 V per led bij 20 mA.
Als je dat hier invult bij de led krijg je onderin een weerstandwaarde te zien.
Drie leds in serie met een spanningsval van 3,1 V per led en een voedingsspanning van 12V krijg je een weerstandwaarde van 135 Ohm.
In de weerstanden reeks kom je dan uit op een weerstand van 150 Ohm (bruin groen bruin)

Ton
Erare humanum est

Mogelijkheden van verlichten bekeken. De 2e foto compleet donker om licht lekken te zien. Helaas niet van tevoren zwart geschilderd van binnen.







3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je John, ik heb een bestelling gedaan bij WeHonest voor wat lampen om de Borden te verlichten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De lampjes van Wehonest zijn nog niet binnen , maar ik heb wel wat interieur en exterieur licht aangebracht. De straatlantaarns zijn van Goovers , en dus ook van Wehonest.




















3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

januari 02, 2019, 23:16:06 #39 Last Edit: januari 02, 2019, 23:31:54 by moonlicht
mooi geworden
alleen voor mijn gevoel lijken die lantaren palen te groot

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op januari 02, 2019, 23:16:06
mooi geworden
alleen voor mijn gevoel lijken die lantaren palen te groot

Cor

Dank je Cor , tja veel kleiner gaat gewoon niet, zien er een beetje dik uit maar goed genoeg met de 3 foot regel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Super geworden Jan.
Een eye catcher.
Hans, liefhebber On30 + H0

Heel mooi gedaan Jan. Het wachten is op de bussen  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dankjewel Hans en John, bussen en mensen zijn er al , zal morgen ff een foto maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

In stilte de bouw en vorderingen gevolgd. Ziet er goed uit Jan! Erg leuk geworden.  :cool:
Groeten Joop, machinist Lelystad.