Auteur Topic: Coldwater & Little creek narrowgauge railroad  (gelezen 1972 keer)

Offline American

• Challenger Super poster
Lijkt wel een Meubelmakerij.
Tja, als er gewerkt wordt heeft men ook dorst!!!
Ziet er goed uit, mooie basis zo!
Hans, liefhebber On30

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Mooi frame, zie wel dat je wat grote vak indeling hebt aangehouden. Meestal wordt 60X60 of 50X50 gebruikt. Dit is ook handig als je in je tekening dezelfde vak indeling aanhoud kun je makkelijker je spoorplan uitleggen.

JohnT
Modelspoor, het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis er naar toe.

Offline DiGTrack

• Forney Wordt wel wat
  • **
De diepte is 95cm, de latten liggen om de 30cm, de isolatie platen zijn 60cm breed, de extra tussenlat is voor de ondersteuning van de isolatieplaten. Overal is rekening gehouden met om de 30cm ondersteuning.
I'm a train, I'm a train, I'm a chucka train, yeah.

Offline johnlostcreek

• Hudson Ervaren rot
  • www.lostcreek.nl
    • Amerikaans smalspoor
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Offline Joop_L

• Pacific Doet volop mee
Da's een mooi begin DiGTrack. En lekker veel ruimte heb je.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Offline moonlicht

• Hudson Ervaren rot
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Offline DiGTrack

• Forney Wordt wel wat
  • **
Joop L, de oppervlakte heb ik wel, de hoogte is een serieus dingetje. Hierdoor ben ik beperkt en is het 0 niv slechts 70cm hoog.

Vooral de hoogte aan weerszijden is zeer beperkt, de vrije ruimte op niv +10 is daar dan 26cm, is nog voldoende (op de uiterste zijkanten, heb ik een beschikbare hoogte van 1,1mtr verder naar het midden wordt de hoogte uiteraard minder een issue).

Maar goed niet getreurd, desalnieteplus komt er een mooie baan met wat creatief denken en oplossingen.

Als je bv een gemiddelde boom van 25-30cm neemt en je zaagt deze bij het dak schuin af creëer je de illusie dat hij toch door loopt, beetje out of the box denken, en niet in problemen denken, maar in creatieve oplossingen.

Offline DiGTrack

• Forney Wordt wel wat
  • **
Update 28-12-2018, de eerste trein.
Vandaag was het dan zover,  samen met Ton de eerste rails gelegd, en een eerste trein laten rijden.

In de video via deze link is dit te zien: https://youtu.be/FJRnjyr8CtA

Tevens is hier ook nog de constructie te zien voor het bovenliggende niveau.

Ik had Ton in november al gezegd,  voor het einde van het jaar rijd de eerste trein, we zullen zien, zei Ton, vandaag moest hij toegeven dat ik geen loze belofte had gedaan.

De komende week zullen we de rest gaan leggen als ik de overige constructieve delen gereed heb voor ontvangst van rails.

Ohw gelijk een tip, Ton raade mij aan om de rails met confectie spelden vast te zetten tot dat de ballast zal worden gedaan.
Veel gaatjes boren in rails, had ik niet zoveel zin in, en kreeg een ander idee, ik heb 25mm hoge tacker nieten gebruik om de rails vast te zetten, werkt perfect. Je moet ze even los wrikken, maar dat is een eenvoudig klusje.

Tot de volgende update, goede kans dat dan de hele baan er qua rails ligt.

En dan nog iets, heb je automatische keerlus modules nodig en vind je de gerenomeerde merken te duur, ik heb er twee gekocht bij Conrad,  prima modules, zien er goed uit en klein voor 24 euro per stuk, terwijl ze van Lenz bv al snel 85 euro kosten, ok er zit dan een mooi doosje omheen dat je verder nooit meer ziet tot je onder de baan kruipt, en je betaald voor de naam, de werking is identiek.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2018, 22:16:07 door DiGTrack »

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Mooi gefeliciteerd met je eerste rit.
Vraagje, als ik een tacker gebruik laat deze een afdruk van het nietje in de biels achter en de rail kan onder het nietje door heen en weer schuiven. Heb je daar geen last van? Ik gebruik daarom dubbelzijdig plakband.
Over een keerlusmodule. De duurdere gebruiken stroomdetectie om te schakelen. De goedkopere versies kortsluitdetectie. Dit betekent dat je digitale centrale telkens een korte kortsluiting te verwerken krijgt op den duur niet lekker voor een centrale. Je hebt ze al gekocht maar ook een goede zou zijn die van Rosoft kost €30,00.
JohnT

Offline DiGTrack

• Forney Wordt wel wat
  • **
Je gebruikt geen tacker zelf, maar drukt de nietjes met de hand in zoals bij mij de isolatie platen.

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor

Offline johnlostcreek

• Hudson Ervaren rot
  • www.lostcreek.nl
    • Amerikaans smalspoor
Snelle vorderingen. Mooi gedaan zo.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Offline DiGTrack

• Forney Wordt wel wat
  • **
Update 06-01-2019, allereerst iedereen de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.

Het spoor ligt,  overal dus, er kan rondgereden worden, rangeren is mogelijk.  De keerlussen zijn vakkundig door Ton voorzien van servo aansturingen en reed contacten, zie foto, als spanning fungeren twee 1,5V batterijen.

Nu kan begonnen worden met de scenery, en daar gaat heeeeel wat meer tijd in zitten dan de opbouw tot nu toe.

Filmisch verslag van een rondje Coldwater & Little Creek via deze link https://youtu.be/ZHdIaNEBcwM

Offline Janbouli

• Administrator
    • Janbouli's Hobbysite
Rijden ging zo te zien feilloos , en ja de scenery zal wel wat meer tijd in beslag nemen. Ga zo door.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Offline JohnT

• Administrator
    • Amerikaans modelspoor
Mooi werk, ik hoor wel een vreemd geluidje net of er een tandwieltje ratelt? Of komt dat ergens anders vandaan.
JohnT