Moose Creek division.

Gestart door daan2353, oktober 17, 2018, 19:39:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oktober 17, 2018, 19:39:38 Last Edit: oktober 18, 2018, 09:51:34 by daan2353
Vanmiddag wat plaatjes gemaakt van mijn binnenbaantje. Het is een heel simpele shelf switch layout, van pakweg 40 bij 280cm. De baan zit ingepast onder het schuine dak in de logeerkamer en kan door deurtjes afgesloten worden. Vroeger had ik hier andere banen staan, maar doordat we afgelopen jaar het huis stevig onderhanden hebben genomen moest dat plaatsmaken voor isolatie.

Goed, Moose Creek dus. Een Moose is een eland en die zitten in Canada, dus mijn baantje is gesitueerd rond de grens van Amerika en Canada en wordt (nog) door de Canadian Pacific bediend. Er komt later ook van Burlington Northern een lokkie, tot die tijd is de oude Alco de switcher die het kleine stadje voorziet van voldoende voedsel, brandstof en alles wat nog meer nodig is.



De baan bestaat uit een soort inglenook (dat is een type rangeerpuzzel) met een overslagterrein erop voor allerlei verschillende soorten bulk en goederen. Een silopark, tanklosplaats, goederenloods met koelcel, teamtrack, kopspoortje en ertsbunker vinden een plekje.



Er is ook nog ruimte voor een stukje scenery zo links en rechts..



Het overslagpark van Moose Creek, met op de voorgrond de tanklosplaats.



De operating session werkt met sloten, losse poppetjes en waybills om het geheel een beetje meer body te geven dan alleen maar wagentjes aan en afkoppelen.. :grin:

Van een korte operating session heb ik een klein fotoverslagje op de website staan:
https://www.zeelandnet.nl/communities/s38/p/92607-moose-creek-division]die staat hier

En buiten ligt nog een ander klein baantje:


En daar staat hier nog wat over.

Dat is waar ik nu mee bezig ben.

Groet Daan.
PS: Soms moet je het scherm even verversen om de plaatjes te kunnen zien. Zeelandnet heeft soms moeite met het linken van foto's..

Mooi toch, goed verhaal ook zo heb je een baan die functioneel is en niet zoals je vaak met Europese banen ziet het rondjes om de kerk rijden.
Kan alleen de website niet bekijken, moet inloggen.
JohnT

Dank je voor de foto's Daan , vinden we geweldig foto's.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mooi om te zien wat andere zo al hebben staan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op oktober 17, 2018, 20:05:27
..
Kan alleen de website niet bekijken, moet inloggen.
JohnT

Even de link opnieuw gekopieerd, ik ben nu zelf niet ingelogd en heb de link als bezoeker gekopieerd, zou nu moeten werken..
https://www.zeelandnet.nl/communities/s38/p/92607-moose-creek-division

Nu niet meer.

Leuke baan, met een leuk/goed verhaal, Daan!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Mooi hoor, zo zie je maar weer wat je op een kleine(re) oppervlakte toch allemaal kunt bouwen!

oktober 18, 2018, 18:48:22 #7 Last Edit: oktober 18, 2018, 18:57:24 by JohnT
Citaat van: daan2353 op oktober 18, 2018, 09:53:01

Even de link opnieuw gekopieerd, ik ben nu zelf niet ingelogd en heb de link als bezoeker gekopieerd, zou nu moeten werken..
https://www.zeelandnet.nl/communities/s38/p/92607-moose-creek-division
Gezien en gelezen, goed verhaal het lezen duurde net zolang als de sessie  :-*
Overigens ook goed dat je een Nederlandse vertaling bij de Engelse termen gebruikt.

JohnT

Haha, inderdaad, heb van elke stap een foto gemaakt..  :grin: Alleen als er meer wagentjes zijn die ik niet op één spoor kwijt kan bij het rangeren duurt het allemaal toch wat langer. Meestal ongeveer een half uurtje tot 3 kwartier per sessie.