DR5000

Gestart door JohnT, augustus 16, 2018, 19:14:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gisteren deze centrale aangeschaft. Vandaag geïnstalleerd wat wel enige moeite kosten maar uiteindelijk heb je dan wel een alles kunner.

Digitale centrale
Router met LAN en Wifi
Programmeertrack aansluiting etc..

Gelijk aan de tand gevoelt met aangesloten een Multimaus, De Digitrax Zephyer ingesteld als controller, Koploper treinbesturing en de Z21 app op mijn telefoon. Het werkt allemaal bedenk daarbij dat de Lokmaus en de Zephyr beide een ander protocol gebruiken, loconet en expressnet. Het apparaat slikt het en ook tegelijkertijd.

Wat mij betreft doet hij niet onder voor de zwarte Z21. Ben er blij mee.

JohnT

leuk, maar wat voor merk is dit?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Digikijes, helemaal Nederlands alhoewel ik denk dat de productie in China ligt.
Nog ff geprobeerd met Rockrail en JRMI. Werkt ook.

JohnT

duidelijk.
even gekeken, zie wel dat deze maar 3 A uit geeft, is voor mijn nul baan dus te weinig

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Kan je daar dan ook een Lenz LH90 of 100 aanhangen?

Ton
Erare humanum est

Citaat van: moonlicht op augustus 16, 2018, 21:50:12
duidelijk.
even gekeken, zie wel dat deze maar 3 A uit geeft, is voor mijn nul baan dus te weinig

Cor
Hangt er van af hoeveel treine je tegelijk laat rijden. Ik kan met de Multimaus ook LGB treinen aansturen werkt prima maar niet teveel tegelijk.
JohnT


"Praat" hij ook Loconet (met 28 functies)?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

augustus 17, 2018, 14:06:01 #8 Last Edit: augustus 17, 2018, 14:10:00 by JohnT
Yep.
In het filmpje de apparatuur in gebruik.

Oh ja en infrarood controllers kun je ook gebruiken, bijvoorbeeld de controller van Piko.
JohnT

Het is een waanzinnig veelzijdig apparaat alleen jammer dat het maar 3A aankan.

Ton
Erare humanum est

Dat hoor ik nou elke keer, in H0 kun je er zo 6 loc's op laten rijden en mogelijk meer als je uitgaat van 300 ma per loc. En heb je wel meer nodig voor een heel grote baan dan kun je er boosters bijzetten.

Wat ik eerder al zij, ik heb zelfs LGB laten rijden op een Multimaus en ook wel op de Digitrax Zephyr. Oké het is maar één loc maar het kan wel.
JohnT

1 van de vervelende bijkomstigheden van stroom trekken is de productie van warmte door de interne weerstand van de componenten.
Mijn ervaring met voedingen is, dat als je ze op hun tenen laat lopen, er maar wat fout hoeft te gaan en ze gaan kapot.
Of ze gaan minder lang mee door hitte veroudering.
Dus het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid locomotieven maar meer om de standtijd van de apparatuur.

Ton



Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 18, 2018, 10:23:33
1 van de vervelende bijkomstigheden van stroom trekken is de productie van warmte door de interne weerstand van de componenten.
Mijn ervaring met voedingen is, dat als je ze op hun tenen laat lopen, er maar wat fout hoeft te gaan en ze gaan kapot.
Of ze gaan minder lang mee door hitte veroudering.
Dus het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid locomotieven maar meer om de standtijd van de apparatuur.

Ton

Het is zoals mijn vader zaliger altijd al zei: "je moet elk apparaat dat het lang moet doen, niet boven 75% belasten"... In dit geval zou dat neerkomen op maximaal 2,25 Ampere, zeg maar 2, wat betekent maximaal 4 locs gelijkertijd.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

augustus 18, 2018, 12:04:33 #13 Last Edit: augustus 18, 2018, 12:07:11 by dutchbuilder
En vergeet niet het miscellanious dat je eraan heb hangen.
Ik b.v. heb de baan verlichting ook aan de centrale gekoppeld.
Wat dacht je van verlichting in wagons?
Dat tikt allemaal aan.
Maar dat neemt niet weg dat na wat te hebben gelezen het nog steeds een wereld apparaat is.

Ton
Erare humanum est

tja ik heb een paar Atlas loks, en die jongens lusten wel een paar Amperes
mijn Lenz setje kan max 5A geven , en met 3 loks is heb gewoon TILT
de locmaus kan niet veel meer doen 2 loks en TILT
en met 1 challenger op de baan met geluid aan is het ook gauw over

zal in de toekomst denk ik een masoth kopen, die kunnen 10 tot 12 A aan

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden