Het ontkoppelen van de KADEE koppeling

Gestart door PeterK, maart 30, 2018, 22:30:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb een plaatje hout met een  lijntje erop hoe hoog de koppeling moet zitten. Dit zet ik op de rails om de hoogte te checken van de top van de klauw boven de rails .
het ijzeren ontkoppelpootje  moet 1mm boven de rails eindigen. (Allemaal in schaal 0 )
Peter
Ik bouw in schaal 0.

De standaard O kadee magneten zijn inderdaad te hoog. En je hebt echt wel het plaatje nodig om te zorgen dat ze sterk genoeg zijn. Ik heb er een aantal liggen en heb daarvoor de bielzen weggehaald. De bovenkant van de magneet ligt flush met de rails.



Op de voorgrond ligt er een en tegen de weg aan links van het hek ook een. Je kunt ze maskeren door ze een grijze beton look te geven en te integreren in een looppad of iets dergelijks.

Ik gebruik ook rare earth magneten. Die zijn kleiner en veel sterker (zie foto's hieronder). Dit werkt prima. Bij Conrad zijn ze te bestellen en je legt ze als tegeltjes achter elkaar tussen de bielzen. Deze zouden goed weg te moffelen zijn met wat ballast of de top van een kabelgoot die tussen de rails loopt



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bedankt ,Bart voor de fraaie plaatjes .  :D
Groeten ,
Peter
Ik bouw in schaal 0.

Hi Bart. Hoe groot (klein) zijn die rare earth magneten
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Citaat van: johnlostcreek op april 03, 2018, 12:53:50
Hi Bart. Hoe groot (klein) zijn die rare earth magneten

Deze zijn 0.5 x 0.5 x 0.5 cm, maar als je bij Conrad gaat kijken hebben ze een heleboel soorten en maten. Ik denk ook bij de link die Ger hiervoor heeft geplaatst. Ze zijn goed vast te lijmen met een lijmpistool maar ook met dubbelzijdig tape.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ok, bedankt Ger en Bart
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Citaat van: dutchbuilder op april 03, 2018, 22:54:45
Waarom jezelf arm kopen bij Conrad als je ze voor weinig uit China kan halen.
https://www.banggood.com/20pcs-5x5x4mm-N52-Strong-Block-Cuboid-Magnet-Rare-Earth-Neodymium-Magnet-p-988613.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Ton
Luiheid, gemakzucht en verwend; vandaag besteld, morgen in huis  ;D
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn