Std O-gauge

Gestart door Joop_L, december 19, 2017, 21:28:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat ik doe is de CV veranderen, dan krijg ik een error en ga een stap terug naar de CV in kwestie en laat die nog een keer uitlezen.
Om te controleren of die veranderd is.
Die decoders kan ik ook niet ontrack programmeren maar moeten op de programmeerrails worden geprogrammeerd.

Ton

Erare humanum est

Heb een tijdelijk stukje rail liggen. Moet nog shoppen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op oktober 03, 2018, 16:51:57
MM geeft na veranderen van een cv Error 1 aan. :undecided:
Mogelijk te weinig stroom om te programmeren komt vaker voor met soundloc's. Alhoewel de MM best wel wat op de rails zet. Kijk na de error of het programmeren effect heeft gehad mogelijk is het wel gelukt.

JohnT

Citaat van: dutchbuilder op oktober 03, 2018, 20:21:55
Heb ik met sommige decodermerken ook dat ze na het veranderen van een CV een error geven.
Als ik dan erna de CV waarde uitlees is de waarde veranderd zoals ik het wilde.
Is de vraag , kan jij CV waardes uitlezen?
BTW ik programmeer met een Lenz.

Ton
Met een MM kun je niet uitlezen. expressnet is één richting verkeer in tegenstelling tot Loconet.
JohnT

Citaat van: Joop_L op oktober 03, 2018, 21:28:57
Ik kan wel getallen zien in een gekozen cv. Morgen nog eens even op het gemak alles nalopen en verder inlezen.
Deze getallen zijn waarschijnlijk de standaard waardes die de MM laat zien. Dit zal niet de waarde in de decoder zijn.
JohnT

Nou... Heb wat kunnen instellen. Wat weet ik alleen niet, wel dat de loc niet meer voor of achteruit wilt :embarrassed: Volgende week nog eens bekijken hoe of wat, ga eerst even een serie nachtdiensten doen ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

CV8 op 8 programmeren.
Is reset.
let op, dan staat de lok ook weer op adres 3 .

Ton
Erare humanum est

Juist! Daar was ik naar op zoek!

Bedankt Ton!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Maar het is zachtjes gezegd waardeloos dat je met die MM je CV's niet kan uitlezen.
Ben je behoorlijk gehandicapt.

Ton
Erare humanum est

Het mooie van die spoor 0 loks is dat je ook echt iets in je handen hebt. Ook als de trein over de layout rijdt hoor je hem echt voorbij denderen..
Even een heel domme digibeten oplossing, maar een potmetertje tussen de decoder en de speaker?

@Daan. Het is te regelen via bepaalde cv's. Alleen, met een mm lukt het om de ene of andere reden niet. Hij rijdt weer, en als ik de 8 in toets is het motorgeluid uit.  :wink:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op oktober 20, 2018, 00:03:09
@Daan. Het is te regelen via bepaalde cv's. Alleen, met een mm lukt het om de ene of andere reden niet. Hij rijdt weer, en als ik de 8 in toets is het motorgeluid uit.  :wink:
Als je de andere cv's kunt veranderen dan moet het ook voor het cv van het volume kunnen. Overigens, kun je de Multimaus ook instellen in hoe hij programmeert, Pom of Prog, Pom=programmeren op het hoofdspoor Prog=programmeren op het programmeerspoor. Als hij ingesteld staat op programmeerspoor dan kun je alle cv's benaderen.

JohnT

Geloof het meteen John, maar elke cv die ik wil veranderen eindigt in de melding "error 1" Heb dus niks verandert aan de cv's.
Bij toeval kwam ik achter het volgende:

2x snel toets 9 in klikken en de loc schakelt zich zelf uit,
3x snel toets 9 in klikken en de loc kan weer rijden,
1x toets 6 in klikken en de loc komt weer tot leven,
1x toets 8 in klikken en het geluid gaat uit.

En zo zal er nog wel wat combinaties mogelijk zijn om andere functies te (de) activeren. Heb het nog niet geprobeerd, was al lang blij dat hij weer voor en achteruit wilde.  :laugh:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Vreemde functies, zit er wel een DCC decoder in?
Laatst ook een LGB loc onderhanden gehad met decoder. Maar de decoder had niets te maken met DCC het was een decoder voor analoog gebruik. Ook deze had allerlei functies en was verder niet te programmeren.
JohnT

Atlas loks zitten  QSI decoders in
is echt DCC
is wel degelijk te programeren, ik weet dat Bart het volume omlaag had gezet met behulp van een sprog

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden