New Eastbrook buildings

Gestart door nycentral, mei 08, 2012, 18:54:35

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mei 08, 2012, 18:54:35 Last Edit: juli 20, 2018, 09:36:16 by JohnT
Ik zal hier mijn draadje over mijn scratchbuild bouwactiviteiten van gebouwen voor de New Eastbrook modules vervolgen. De voorgaande ontwikkelingen zijn te zien op:

new-eastbrook
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Inmiddels aan het vierde gebouw op de eerste module begonnen. Dit gebouw is ook onderdeel van McFadden Hardware and Tools.





Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles



Dank u  heren  :)

Citaat van: JohnT op juni 08, 2012, 08:07:52
de panden zijn die opgebouwd uit lagen?

JohnT

Klopt, is erg leuk en prettig bouwen op die manier. Geeft gelijk een goede stevigheid. Zal dit weekend weer eens een foto plaatsen van de voortgang van het 2e gebouw voor McFadden.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


De stand van vandaag van McFadden building Two:

Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Hij is weer mooi. Zijn de aangebrachte kleuren ook weer een laag?

Mischien kun je is een getekend zijgezicht plaatsen van de opbouw van een gevel?

JohnT

Hallo Lars,

Jouw bouwwijze spreekt mij aan en het resultaat des te meer. Goed werk.
Op mijn in de planning zijnde switching layout wil ik ook een paar van dit soort gebouwen een plaats geven. Ik hb een paar bouwpakketten op de plank liggen maar aan scratchbuilden wil ik me ook wagen.
Vraag: Op welke sites zoek jij naar voorbeelden ?

Fredy Coenen
 
The Espee      -     The Friendly Southern  Pacific

@John. Klopt de aangebrachte kleuren zijn ook weer een laag. De basis wordt altijd door 1 mm styreen gevormd, daar komen dan eventueel afhankelijk van de ornamenten etc. van een gebouw dan weer delen styreen op. De laatste laag is meestal styreen met een baksteen motief.

@Fredy. Leuk dat je zelf wil gaan bouwen, geeft veel voldoening en een eigen gezicht van een baan. Mijn grootste bron is:

http://memory.loc.gov/ammem/collections/habs_haer/subject.html

Daarnaast levert Google best veel resultaat op als je b.v. zoekt op "Industrial Building" of "Warehouse" of "Manufacturing Company" en zo zijn er nog vele termen denkbaar. Zoek dan meteen op foto's. Als je een bepaald gebouw vindt kun je soms nog gerichter zoeken op de naam van het bedrijf en de plaats waar het staat b.v.. Daarbij kun je ook b.v. Google Earth gebruiken.

Google Earth geeft met de optie streetview gelijk de mogelijkheid om de omgeving goed te bekijken. Zeker in de VS en de grotere plaatsen kun je vaak met streetview terecht. Verder heb je tegenwoordig vooral in de Vs met Google Earth dat er gebouwen in 3d via het programma Sketchup worden geplaatst. Daar zitten vaak mooie industriele gebouwen bij. Zoek in Google Earth maar eens Dubuque, Iowa op.

Verder haal ik nog wel inspiratie op de "oude" manier op, door te bladeren in boeken en tijdschriften en door DVD's van het Amerikaanse spoorbedrijf te bekijken.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Bedankt voor de uitleg, ik stel mijn vragen eigenlijk niet zo zeer voor mijzelf maar voor nieuwkomers op dit forum vooral die mensen die met Amerikaans willen beginnen. Antwoorden, methodes tip & trucks zijn vaak voor ons vanzelfsprekend maar voor een nieuwkomer kan het acacadabra zijn. Als er op deze manier wat meer info wordt verstrekt bij projecten van leden dan zal dit het forum c.q de website nog aantrekkelijker maken.

Ook artikelen welke als download aangeboden kunnen worden zijn zeker welkom.

Bedankt, JohnT

Citaat van: JohnT op juni 12, 2012, 09:03:45
Bedankt voor de uitleg, ik stel mijn vragen eigenlijk niet zo zeer voor mijzelf maar voor nieuwkomers op dit forum vooral die mensen die met Amerikaans willen beginnen.

Had al zo'n idee dat het daarvoor was  :) Ik beloof niks, maar wie weet dat ik eens wat op papier kan zetten.  8)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Super bron van inspiratie de memory.loc.gov. Bezoek ik ook vrij vaak...

Vandaag met de verbinding begonnen tussen McFadden building One en building Two. Wat donkere foto, volgt later wel eentje in wat meer licht.  8)

Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles