KATO wissels en seinen aansluiten op LENZ LS 150

Gestart door Dude, juni 08, 2017, 21:52:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik wil mijn wissels schakelen met de Lenz LS 150 decoder en dan gelijk de lichtseinen laten werken. Heeft iemand hier ervaring mee? And if so, misschien een aansluitschemaatje?
En dan nog een prangende vraag, kun je de voeding vand e baan gebruiken of is het meter de wissels/seinen dmv een aparte voedig te schakelen. Want ik kreeg te hoeren dat als je de baanspanning gebruikt de treinen mete en fractie van een seconde stil staan omdat de spanning naar de wissel gaat. Geen idee of dit een fabeltje is of wereklijkheid
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Je zult er niet zo heel veel van merken als je de baanspanning gebruikt, alleen zal op dat moment van het bedienen van een wissel de stroom iets inzakken dit wordt erger als je meerdere wissels tegelijk gaat bedienen.


Zelf heb ik een aparte voeding voor mijn wissels en andere zaken zoals verlichting op de baan.


Voor jou decoder kun je mogelijk een handleiding bij de fabrikant downloaden, ik ken ze verder niet.


JohnT

Ander system, geen Lenz maar MRC met 2 x Team Digital servo controlers voor de 7 wissels. De controlers (en de servo's) worden gevoed vanuit de rails. Hier geen problemen mee. De spanning afname is zo laag dat je dat je er in de praktijk niets van merkt als je de wissels aan stuurt. Verichting staat wel op een apparte voiding. Ook een heleboel leds vragen toch wel wat vermogen.

Ik zou gewoon eerst met de voiding spanning vanaf de rails proberen. Als het niet bevalt kun je er altijd nog een DCC booster tussen plaatsten of apparte voeding.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Oke, dus eerst vanaf de voeding (baan) proberen dus. De verlichting wilde ik zowiezo al via een aparte voeding aansluiten.
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Citaat van: BvDoorn op juni 09, 2017, 09:27:58
Ander system, geen Lenz maar MRC met 2 x Team Digital servo controlers voor de 7 wissels. De controlers (en de servo's) worden gevoed vanuit de rails. Hier geen problemen mee. De spanning afname is zo laag dat je dat je er in de praktijk niets van merkt als je de wissels aan stuurt. Verichting staat wel op een apparte voiding. Ook een heleboel leds vragen toch wel wat vermogen.

Ik zou gewoon eerst met de voiding spanning vanaf de rails proberen. Als het niet bevalt kun je er altijd nog een DCC booster tussen plaatsten of apparte voeding.

Wissels; duidelijk verhaal, maar wat betreftd e seinen? kan ik die aansluiten op mijn kato wissels zodat ze ook werken (lichtseinen bedoel ik)
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Als je controle leds ook als seinen ziet dan schakel ik die met het schakelend hartstuk van mijn wissels.
Dus de spanning komt van de rails.

Ton
Erare humanum est