Zielig gedrag

Gestart door Ronald1974, maart 06, 2017, 14:32:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zielig gedrag
Heb helaas moeten constrateren dat als iemand een duim plaatst dat dit door twee personnen niet op prijs wordt gesteld.


Quote from: LeoSt on 05-03-2017, 21:36:47
Quote from: Gerard Wassink on 05-03-2017, 15:26:04
Quote from: dutchbuilder on 05-03-2017, 14:17:15

Je kan editen Hans.
Maar ik vind die smileys en die handjes best wel irritant.
Neemt een hoop ruimte in en voegt niets toe aan het topic.

Ton
Eens. Van mijn puber leerlingen kan ik dat wel hebben, maar ...

Maar wat dan als ik vragen mag ?  Excuse me for living  >:(

Ik heb mijn reden gegeven.
En mijn voorstel is dat jullie dit in een PM verder afhandelen.

Ton



Ik heb zelf in forum Algemeen/chopper 2 met licht Reply #36 ook een duimpje geplaatst.
Sorry voor het ongepaste gedrag.

Bij deze meld ik mijn account af.

Da's wel erg jammer.  :-\ 2 bouwers die leuke dingen lieten zien zijn nu dus  foetsie.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik snap het ff niet meer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik snap het wel. Als je wat op het forum plaatst kun je van alle kanten goede en slechte reacties verwachten. Plaatjes met opgestoken duimen of overgewaardeerde smilies (dat zijn dan de positieve dingen) maar ook negatieve vragen, opmerkingen enz.

Sommigen van ons forum leden kunnen daar heel erg stekelig op reageren. Ik ga er van uit dat dit in onschuldig gebeurt, maar hhheeemmmm, soms wordt dit niet erg lekker opgepakt door onze mede colleaga's.

Eigenlijk komt het hier op neer; we zijn op dit forum om de hobby te delen, niet om elkaar op gedrag aan te spreken zoals in het voorbeeld wat door Ronald is aangehaald.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Sorry heren als ik commotie heb veroorzaakt maar dat was helemaal niet de bedoeling.
Ik vind die hele grote duimen niets toevoegen aan mijn topic.
Mag ik toch vinden?
Er zijn gepaste emoticons aanwezig op het forum zelf en die vind ik niet irritant.
Nogmaals sorry.

Ton

Erare humanum est

Oké Ton duidelijk. Bij deze dan ook het verzoek die grote icons niet meer te gebruiken of ze te verkleinen naar aanvaardbaar formaat. Maar het blijft natuurlijk het makkelijkste om de aanwezige exemplaren te gebruiken.

JohnT

JohnT, zet dan even de duimpjes bij de emoticons, mocht deze beschikbaar zijn in de software. Hoeft men ook geen plaatjes te uploaden enzovoort.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

maart 07, 2017, 13:43:36 #8 Last Edit: maart 07, 2017, 13:45:46 by marctje
Typisch voor de moderne tijd, men wil alles zo snel mogelijk ok hebben en gebruiken afkortingen,sms taal, geen leestekens en emoticons om snel zijn gevoelens over een item weer te geven. Dit is ok, maar ik vind de tijd die je besteed aan een project een beetje teniet gedaan door een duimpje. Kritiek, negatief of positief, moet je beschouwen als een leerschool en als dan iemand vindt dat je hier goed of slecht hebt gedaan en dit dan ook verduidelijkt met een woordje tekst en uitleg, dan leer je veel meer bij dan duimpje. Dus zeg mij gewoon: dit vind ik goed of dit vind ik slecht en waarom, met eventueel raad en oplossing, dan leer ik bij, maar ook andere die dit dan lezen en helpt iedereen iedereen.
Wat een win win hebben we dan.(dit is boeren Vlaams verstand dat ook in Nederland zeer sterk aanwezig is)

Je kan in een reactie een emoticon gebruiken zodat het een beetje overkomt zoals je het bedoelt.

Zo terug lezende komen sommige teksten nogal platvloers en snerend over. Terwijl het zeer waarschijnlijk met een emoticon afgevlakt kan worden.
Da's ook een beetje een valkuil met alleen geschreven tekst. Je ziet of hoort niet hoe iemand zijn woorden bedoelt.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik heb naast mijn professionele leven (nee nog lang niet met pensioen ;)) een leven dat ik besteed aan een aantal hobby’s. Modelbouw is daar een van. Jammer genoeg kan ik daar niet zo veel tijd aan besteden als ik wel zou willen. Dit laatste geld waarschijnlijk voor velen van ons. Het delen van onze creaties op dit forum is een onderdeel van onze hobby maar, wordt door de aard van het medium, meestal met minder zorg omkleed als bouw van onze creaties. Hierbij komt ook nog het feit dat, misschien op een enkele na, wij geen taal virtuozen zijn die het in zich hebben om in korte bewoordingen het juiste te kunnen zeggen. Hierdoor komt ons taalgebruik soms nogal bars of zelfs snauwerig over. Het gebruik van emoticons helpt menigeen om de juiste draai te geven aan die korte zinnen die misschien wel op 2 of 3 manieren uitgelegd kunnen worden. Het is namelijk heel jammer dat de soms korte, maar goed bedoelde, zinnen de verkeerde emoties oproepen bij de lezer.

Daarom ben ik voor het gebruik van emoticons (graag niet scherm vullend, maar gewoon bescheiden in een zin). Er zit een gevaar in echter. Bij het toenemen van het aantal emoticons en ook de toename van het gebruik ervan gaan sommige zinnen er uit zien als de cartouches van de Egyptenaren. Zoals:  C:-) is  O:-) ->  8) ....  ;D. Een beetje terug in de tijd?? ::)

Moraal van het verhaal; zoals ik het begrijp zijn we nu 2 gewaardeerde forum leden kwijt. Misschien handig als de aanstichter hen benaderd en aangeeft dat de conclusie die ze hebben gemaakt feitelijk op een misverstand is gebaseerd......
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ik weet niet of ik de aanstichter was of dat om het antwoord van gerard gaat.
Leo kan ik mailen maar van ronald heb ik niets.

Ton
Erare humanum est

Ik heb Ronald op facebook en zal hem een PB via facebook sturen. Als jij dan Leo mailed.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Sjonge wat een commotie en superlange tenen zeg...

ÉÉN persoonlijk berichtje met de vraag hoe een reactie bedoeld is, was - althans wat mij betreft - ruim voldoende geweest om de lucht te klaren.

De titel van dit draadje lijkt me dan ook adequaat gekozen.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik weet niet precies waar het over gaat heb een stuk discussie gemist maar heb hierboven genoeg gelezen om te vinden dat er genoeg over is gezegd en dat wij wel weer terug kunnen keren naar de orde van de dag, en dat is met elkaar over treintjes schrijven en niet over hoe wij er over treintjes moeten schrijven

JohnT