New Eastbrook

Gestart door nycentral, mei 08, 2012, 18:51:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Fijn dat je weer bezig bent LE.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Heren, dank jullie, ben zelf ook wel weer blij dat ik verder ga. Ik weet niet of alle gebouwen die op de eerste module staan, die tegen de achtergrond, er uiteindelijk op komen. Denk nu meer aan wat grotere gebouwen. Deze kunnen dan elders eens gebruikt worden. Vandaag in ieder geval weer even gestart met het spelenderwijs leggen van wissels om te kijken hoe e.e.a. uitkomt en of het bevalt. En dan binnenkort langzaam aan weer wat rail gaan vastleggen. Ondertussen eens weer een gebouw projectje oppakken.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


Even een bewijs dat ik daadwerkelijk bezig ben  :) Elke avond een stukje en dan kom ik er vanzelf wel.... Niet mijn meest favoriete deel van de hobby, maar ja, zonder rails kan ik beter een andere hobby gaan starten  ;D



De middelste module is de bak met de meeste wissels waar je vanuit de hoofdsporen zowel naar de ene als de andere kant van New Eastbrook Industrial district kan komen. Ik laat de wissels vooralsnog zonder aandrijving en gewoon met het handje omzetten.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles


Moet je dan strakkies de boel niet weer slopen om bv de punt te polariseren. Zou jammer zijn...

ik word al gek van een gewone wissel zwijgen van zo een  ;) maar ziet er heel mooi uit zoon ding  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Eigenlijk hoef je niet eens te rijden over zo'n wisselstraat, er alleen naar kijken is al een waar genoegen  ;) Maar, als het contact goed schoon is van de wisseltong punten tegen de rail aan dan is er ook met DCC geen probleem om niet met polarisatie te werken. Deze combinatie al eerder in het vorige railplan gebruikt en nooit problemen ondervonden. Alleen zorgen dat de geisoleerde raillasjes op de juiste plekken zitten. Deze "ingewikkelde" wissel is voor leken te doen.

Ger wat dat betreft heeft het probleem waar jij tegen aan liep mij wel verwonderd. Wat mij ook verbaasde was de geleiding van de gebruikte ballast. Bij onze club worden eigenlijk alle wissels niet van polarisatie voorzien en wordt alles keurig ingebed en er zijn alleen problemen met de stroom op wissels/rails als deze niet goed schoon zijn en als het puntstuk niet goed contact maakt wat met heel licht buigen en nogmaals goed schoonmaken vaak snel verholpen is.

Zelf heb ik wel gebruik gemaakt van de Conrad aandrijvingen. Hoewel ze goed werken vind ik het een heel gedoe om deze goed onder de wissel te krijgen en het stangetje goed tussen de houder. Bij het aanbrengen heel wat verwensingen uit geroepen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen op de Tortoise en Cobalt aandrijvingen, hoewel die wel een stukkie duurder zijn dan de Conrad. Deze heb ik van Conrad gebruikt (met eindafschakeling): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/219999/Wisselaandrijving-Schaal-Universeel
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

maart 12, 2013, 20:56:24 #24 Last Edit: maart 12, 2013, 21:02:20 by nycentral
Even een filmpje van de Peco code 55 double crossover tijdens test.

Peco Double Crossover N scale code 55 test run
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Mooi om te zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: nycentral op maart 12, 2013, 18:41:34
als het puntstuk niet goed contact maakt wat met heel licht buigen en nogmaals goed schoonmaken vaak snel verholpen is.
Lars-Erik, ik neem aan dat je hier de tongen bedoeld? Want aan het puntstuk zelf is weinig te buigen...

De zogenaamde insulfrog wissels zijn ook DCC friendly... Daar is het puntstuk helemaal niet van spanning voorzien. Voor veel locs levert dat ook geen problemen, maar er zijn er ook zat die daar door gebrek aan spanningopname stil vallen.

Mooie crossover trouwens!  ;)
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op maart 12, 2013, 21:14:21
Lars-Erik, ik neem aan dat je hier de tongen bedoeld? Want aan het puntstuk zelf is weinig te buigen...

Uuhh, inderdaad  ;) Dacht al, wat buigt dat rottig... Maar inderdaad, de tongen. Dank je voor de correctie Jeroen :-)

Hoewel de crossover hier ook functioneel is, wilde ik sowieso deze wissel eens ergens verwerken omdat ie inderdaad zo fraai is  ;D

Een ander voordeel vaak van een Amerikaanse baan om zwakke stroomplekken te overbruggen: grote loks en in serie/consist rijden  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Het is weer een lekker zootje op de bakken, met andere woorden ben lekker bezig  ;D

Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Ziet er indrukwekkend uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf