stripwood

Gestart door wagtem, februari 17, 2017, 00:41:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi guys!

Ik ben een poosje weggeweest wegens persoonlijke redenen.  Maar ik ben er nog steeds!

Ik ben ongeveer een jaar geleden lid geworden van een modelspoorclub in Helmond, waar ze banen in N, h0 en 0 bouwen. Weliswaar geen Amerikaans, maar wat niet is kan komen, toch?  Ik heb zojuist een tweetal wagonnetjews gebouwd van karton, naar een voorbeeld op h0, dat dus twee keer vergroot werd naar, inderdaad, 1:43.5 ofwel Engels 0.  De wielen komen van ETS en de buffers zijn gedraaid door een ander clublid.  Ze zijn niet supergedetailleerd, maar de bedoeling is dan ook dat ermee gereden wordt en er minder zorgvuldig mee omgesprongen kan worden.  Ik zal ze zaterdag meenemen naar Houten.

Maar daar gaat het nu eventjes niet om.  Ik zoek een leverancier van NorthEastern Stripwood.  In de MR (kennen jullie het all-time archive al?) van October 1968 staat een schitterende rail and tie car, waar ik al een tijdje geleden de flatcar van gebouwd heb.  Maar het benodigde stripwood heb ik indertijd niet gekocht en een strook scribed siding zou ook welkom zijn.

Jullie gewaardeerde suggesties?  Ik wil er wel voor reizen, maar dan moet ik wel weten dat de winkel het spul heeft.  Onze Gouwenaar Huub schijnt er mee opgehouden te zijn en veel verder gaat mijn geheugen niet...

Zodra ik foto's heb zal ik ze posten al is het dan maar Nederlands.

Ben benieuwd...

Maurice van Wagtendonk
Het beste bewijs voor het bestaan van intelligent buitenaards leven is dat ze nog nooit contact met ons opgenomen hebben.

Ik zat verleden week met een treinen kennis te tikken op skype en die zocht ook een leverancier voor north eastern.
Ik kwam op een gegeven moment uit in de poppenhuis sector.
Misschien dat je daar kan zoeken.
http://www.kaats-miniaturen-shop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000075&lang=NL
Deze heeft alleen maar plankjes op de site staan maar wat let je om er een belletje aan te spenderen en te vragen of ze ook andere vormen kunnen leveren.

Ton
Erare humanum est

a.s. weekend is er de modelbouw beurs in Goes
grote kans dat je daar ook hout vind

ik ben zelf begonnen om mijn hout te zagen, gebruik daar Proxxon machientjes voor

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

De link die Ton geeft hebben ook Linde latjes , weet niet hoe precies het hout op schaal moet zijn http://www.kaats-miniaturen-shop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000049&lang=NL
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op februari 17, 2017, 01:21:41
Ik zat verleden week met een treinen kennis te tikken op skype en die zocht ook een leverancier voor north eastern.
Ik kwam op een gegeven moment uit in de poppenhuis sector.
Misschien dat je daar kan zoeken.
http://www.kaats-miniaturen-shop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000075&lang=NL
Deze heeft alleen maar plankjes op de site staan maar wat let je om er een belletje aan te spenderen en te vragen of ze ook andere vormen kunnen leveren.

Ton

Ik ken de man en vrouw persoonlijk en weet dat hij in principe alles op dit gebied wel kan maken. Genoeg machientjes ervoor. Maar heeft het altijd druk.

JohnT