18 cm spoorbreedte rail auto

Gestart door usarene, februari 03, 2017, 22:51:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ziet er mooi uit .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed bedacht die motor, nu komt er vast nog een luidspreker, versterker en een decoder om er een echt geluid erbij te laten horen?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Bart.

Dat geluid zou ik er best in willen hebben maar ik weet niet of er modules zijn die werken op 24 v gelijkstroom en waarbij het motor toerental toe neemt met het verhogen van de snelheid.
Als de werkspanning lager is kan ik er wel een weerstand o.i.d. tussen laten maken naar de wel beschikbare soort.
Zelf wil ik eens kijken bij Conrad of zo , misschien is daar iets te vinden, ik denk dan aan een geluidsmodule die de mensen met 1:14 vracht wagens gebruiken voor hun modellen.
Dat geluid zou het geheel natuurlijk helemaal af maken!
Wordt vervolgd.

Groeten van René.


Hoi Cor.

Bedankt voor de tip.
Voorlopig hou ik het even zoals het nu is dus zonder geluid.
Het rij seizoen breekt bij ons al bijna weer aan en ik wil nu even geen railauto bouwsels meer maken maar er gewoon mee op de baan gaan rijden.
Volgend winterseizoen ga ik zeker weer verder met het geluid.
Dat geeft me ook de tijd om e.e.a. eens goed uit te zoeken.

Groeten van René.

Goeie imitatie!!.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hallo.

Ruim op tijd voor onze open dagen is de railauto in dienst gesteld en heeft de auto al de nodige rondjes naar tevredenheid gereden.
Wat nog gedaan moet worden is de belettering, geluid en het werkend maken van de ventilator van de motor.
Dat is een mooi klusje voor volgende winter, ja ik weet dat het eerst nog zomer moet worden!
Iedereen een fijne zomer wensend,

Groeten van René.

Is mooi geworden.
Bijzonder model, zie je niet vaak.

Ton
Erare humanum est

Gaaf , mooi gebouwd  en lijkt me ontzettend leuk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi project en een geweldig resultaat.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hallo.

Het is al weer even geleden maar het werk aan de rail auto gaat wel door.
Het betreft hier het maken van naam schildjes voor montage aan de zijkanten van het voertuig.
De 1e foto laat zien hoe ik dat gedaan heb.
Eerst het basisontwerp uitvergroten naar de gewenste afmetingen.
Daarna al het overtollige papier er voorzichtig af snijden.
Dan het nodige met witte verf en een heel klein penseeltje inkleuren, een paar weken geen sterke drank is wel aan te bevelen!
Ook moeten er passende plankjes gemaakt worden wat geschilderd moet worden in een daarvoor gewenste kleur.
Nadat alles goed droog is kan het uitgesneden deel op het plankje gelijmd worden en kan alles goed drogen.
Daarna voorzichtig met datzelfde kleine penseeltje het zwart in kleuren en alles weer goed laten drogen.
Als alles naar wens is gaan er een paar lagen vernis overheen, dan nog even 2 gaatjes boren om de boel te kunnen bevestigen en resten er 2 mooie ,unieke schildjes, foto 2.
Nu alleen nog monteren op de auto maar dat is kinderspel vergeleken met het vorige!

Groeten van René.

Dat ziet er strak uit , ben benieuwd.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Kunstenaar.
Heel mooi gedaan René.
Zo heb je toch wel veel verborgen talenten die nu voor de dag komen!!!
Hans, liefhebber On30 + H0