En de groeten uit Nisseroi

Gestart door LeoSt, januari 27, 2017, 23:06:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik ben al wat jaartjes lid van dit forum maar na een reisje Nieuwegein en 7 omleidingen moest ik ff pas op de plaats maken.

Toen ik weer op gang gekomen was hebben we een bootje gekocht ( http://www.starrenburg.eu ) en dat is nu zo goed als naar ons zin,
dus ben ik de treintjeskamer maar weer ingedoken.

Mijn layout heet Farmers & Bluestone Railroad, aka 'the old ef and bee', een freelance On30 baan(tje), wat ik denk ergens in Indonesie / Singapore / Thailand gelegen zou kunnen hebben.
M.a.w. veel -tropisch- groen en de nodige hoogteverschillen.  Alles DCC van NCE, de bulk van 't rollend spul is van Bachmann, nog in de goeie tijd bij TFS en wat zaakjes in de UK voor redelijke prijzen kunnen aanschaffen. 
Ik beleef de meest lol aan het aanpassen van de Bachmann locs, o.a. met Backwoods kitjes en dergelijke, ook de Garratt staat hoog op 't verlanglijstje.



Zoals gezegd in de zomer meer op 't water, vast wel met een klein On30 klusje en daarnaast mag ik nog regelmatig met de seinsleutel op ouwerwetsche manier wat radio verbindingen maken. 

Wellicht ten overvloede: ik ben gepensioneerd, en begrijp tot op de dag van vandaag niet dat ik, pak 'm beet, zo'n 10 uur per dag met werken bezig ben geweest, daar zou ik nou geen tijd meer voor hebben  :D

m vr groet, Leo

Nog zo'n radio boy, word gezellig.
Hoe komt het toch dat een hele hoop amateurs treintjes hebben?
Ken er verschillende.
Piepen doe ik niet maar meer ATV en AMSAT.

Ton PE2TR
Erare humanum est

Welkom terug Leo
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Tsjaa Ton,

ik zou 't ook niet weten, mischien de techniek ?

Qua radio zit ik meer op HF en 2m, alhoewel op 2 het heel rustig is geworden, vanwege het lokale QRM niveau ben ik de meeste tijd /MM actief.
Op 2m doe ik ook APRS, alleen met de nieuwe regels voor onbemande stations is dat toch anders geworden.
Wat CW betreft: ik heb het geluk gehad de cursus van Leen PD0MPL gehad te hebben, we hebben toendertijd met ons klasje het 1 na laatste morse examen gedaan  :)

Trouwens hoog tijd dat ik de shack 's ga opruimen en e.e.a op 2eHands ga zetten, ik voel binnen nu en korte tijd een flinke bestelling Peco wissels etc. aankomen  :D :D :D

73 Leo PA5LS

Dat 2m lekker rustig is is voor mij alleen maar prima.
Als je signaaltjes van 300 mW probeert te ontvangen van satellietjes die 650km boven je hangen is het wel fijn dat er geen kanonnen bezig zijn op het FM gedeelte.
Vooral met SDR is dat heeel fijn.

Ton
Erare humanum est

Inderdaad Leo, lekker On30en!
Apropos, ikzelf woon met mijn vrouw in het mooie Oss.
Dus we zijn a.h.w. buren.
Kunnen we misschien een keer bij elkaar gaan kijken (en spelen)?
Hans, liefhebber On30 + H0

hi Hans,

volgens mij heb ik bij jou ooit een Portertje o.id. opgehaald ? Zal al efkes geleden zijn.
Je bent altijd welkom hier, maar ik zal eerst maar 's wat rail gaan neerleggen, dan kan er tenminste wat overheen rijden  :D :D :D



Hi Leo,

Welkom hier,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

welkom leo
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

welkom Leo

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat van die Porter kan ik mij niet herinneren.
Maar het zal wel zo zijn zoals jij het zeg.
Rijdt tie nog?
Of is het tie op de foto van de Tram Coach?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Leon, welkom!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn