On18

Gestart door johnlostcreek, december 08, 2016, 18:55:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weer een nieuw projectje erbij. FF wat freubelen in On18.

Een N schaal onderstel, wat oude pasjes, een balpen, stukje electrapijp  en wat styreen

Eerst een bodemplaat op het onderstel pas gemaakt.






Ketel van een stukje electrapijp op de freesmachien gemaakt.





Ook de pasjes als onderdelen gefreest en gesneden.







Alleen jammer dat de motor wat in het zicht komt. FF bedenken wat ik daar nog op ga verzinnen.
In ieder geval een manneke aan de ene kant.




Locje wat geplamuurd, Dom en Schoorsteen van een balpenhuls gemaakt en in de primer gespoten.
Nu nog wat klinknagels aanbrengen en de achterkant en het dak en wat verdere details.
De voorkant van de ketel kan eruit. Kan ik er nog wat gewicht in kwijt of wie weet een decoder.


groeten John LC

www.lostcreek.nl

grappig lokje, komt er ook een baantje ?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Geinig

Ton
Erare humanum est

Citaat van: moonlicht op december 08, 2016, 19:00:15
grappig lokje, komt er ook een baantje ?

Cor


Inderdaad is er ook een baantje in de maak.
Zal ik binnenkort ook wat foto s van plaatsen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Leuk, als je er een cab-forward van maakt. Kun je het chassis met motor omdraaien en komt de motor onder de ketel  ;D

JohnT

Leuk project, geinig lokje
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat wordt een leuk lokje John

Bedankt allemaal.  Denk dat de motor in de ketel moet komen als ik hem wil verbergen.
Cab forward is geen optie voor mij. Ga voor 2 assige stoomlocjes.
Maar dan zal ik iets moeten verzinnen voor de overbrenging. Misschien iets van poely s en een snaartje.
Ga ik eens uitproberen bij het volgende locje (word een porter.) Zal dan ook in messing gaan werken denk ik.
Dit is even de makkelijkste manier om het locje te bouwen. De motor laat ik even voor wat het is.
Heb nog vier N schaal onderstellen dus nog genoeg te expirimenteren.
Maar ga deze eerst afmaken. ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Auto stuk en vakantie. Ja wat doe je dan

Weer verder met mijn locje.


Wat klinknagels in de ketel, klein houtbakje achterop en de opbouw voor het dak.



Bufferbalken erop.



Klinknagels in de voorkant van de ketel. . Dakje erop van styreen. Een punaise als keteldeur en een punaise als klep op de sand dome met een speldenknop er boven op.



Ook een car gemaakt van een N schaal karretje. Kar in tweeen gezaagd zodat hij korter is en bekleed met houten latjes. Meteen maar in de basiskleur gesopt. Van een stukje styreen met een stukje bloemistendraad erin een koppelinghaak gemaakt en een stang gebogen van bloemistendraad. Allemaal hytack modelbouw  ;D



Ook op de loc de koppelinghaken gemaakt en zo kan de car mooi aan de trein. Veel lol voor weinig geld



Had inmiddels de loc weer in de primer gespoten. Zo kan ik weer even zien waar de oneffenheden zitten.




groeten John LC

www.lostcreek.nl

Geinig dingetje.
Wat je al niet kan doen met rommelbak materiaal.

Ton
Erare humanum est

Inderdaad Ton, Dat is toch het leukste van de hobby  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hij wordt leuk John.

Citaat van: johnlostcreek op december 21, 2016, 22:05:06
Inderdaad Ton, Dat is toch het leukste van de hobby  ;)

Volledig mee eens.

Ton
Erare humanum est