bachmann

Gestart door ger deguelle, oktober 29, 2016, 12:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden ik heb gister op de jaarbeurs een loc gekocht voor Claudia maar nu wil ik er een geluidsdecoder in zetten maar kan geen vinden .

De gegevens van de loc:

Item nummer :50204
HO  4-8-4-gs4 steam loco dcc
soutern pacific post-war #4464

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Elke DCC geluidsdecoder die z.g.n. Heavy Steam kan nabootsen is goed lijkt mij. Tsunami heeft een goede maar je kunt hier in Nederland ook ESU of andere decoders kopen met geluids opname van de duitse zware stoom lokomotieven. Ik denk niet dat iemand het verschil gaat merken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Esu heeft ook een assortiment USA stoom, de 3.5 geluiden zijn in de 4.0 te blazen. Als je nog effe geduld hebt Ger regel ik er een voor een zacht prijsje..

Opmerking over de geluiden, dit zijn voor ESU vaak complete projecten. Een project voor een 3,5 decoder gaat niet in een 4.0 decoder. De losse geluiden kun je wel gebruiken maar dan heb je het probleem, hoe krijg je de geluiden uit een 3.5 decoder project. Vroeger was hier een programmaatje voor maar ESU heeft ervoor gezorgd dat dat programmaatje niet meer werkt op de nieuwere 3.5 geluidprojecten.  Zelf heb ik het programmaatje wel en gebruik het op oude 3.5 decoder projecten.

Verder vind ik een redelijk en goedkoper alternatief een Digitrax soundecoder. Zal zo rond de â,¬80,00 zijn. Eventueel kan ik er voor jou het juiste geluid in zetten. Dit kan ik trouwens ook wel voor een ESU decoder doen.

http://www.rd-hobby.de/de/Catalog/Detail/74420

JohnT

Citaat van: milocomarty op oktober 29, 2016, 17:48:20
Esu heeft ook een assortiment USA stoom, de 3.5 geluiden zijn in de 4.0 te blazen. Als je nog effe geduld hebt Ger regel ik er een voor een zacht prijsje..

Ik wacht wel heeft geen hast
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

CitaatEen project voor een 3,5 decoder gaat niet in een 4.0 decoder.

Eh, hoezo niet ? Alle geluiden uit de ESU bibliotheek zijn zonder pardon in de 4.0 te blazen..

Wel alleen de geluiden(die moet je dan eerst uit een project halen) maar niet het hele project. omdat de structuur van een 3.5 decoder anders is dan van een 4.0 decoder. Op de website van ESU hebben ze niet voor niets de bestanden in gescheiden categorieën.

LokSound V4 & LokPilot V4.0
LokSound V3

LokSound2
LokSound "classic"

JohnT

Da's een mooie machine Ger!  :D Succes met het inbouwen van geluid!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

CitaatYES YOU CAN use 3.5 sound files in the 4.0 decoders !

When you have your Version 4 Programmer open (4.4.5 version now available), go to the top left and click on FILE. In the drop box, click on IMPORT DECODER PROJECT, then navigate to where you have the 3.5 file saved on your computer. This will convert the 3.5 file software and import it into the Version 4 Programmer enabling you to load it into a 4.0 decoder.

Ja als ik dat lees is het veel werk denk ik nu , dan moet ik me 100% goed voelen als ik het ga doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je weet hoe je een dcc decoder moet aansluiten , dat is het meeste werk.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: milocomarty op oktober 30, 2016, 11:52:35
CitaatYES YOU CAN use 3.5 sound files in the 4.0 decoders !

When you have your Version 4 Programmer open (4.4.5 version now available), go to the top left and click on FILE. In the drop box, click on IMPORT DECODER PROJECT, then navigate to where you have the 3.5 file saved on your computer. This will convert the 3.5 file software and import it into the Version 4 Programmer enabling you to load it into a 4.0 decoder.

Oké dat is dan een nieuwe software versie. Zal die van mij dan maar is updaten. Vroeger wel is een verkeerde file in een verkeerde decoder gepropt wat als gevolg had dat de decoder niet meer werkt. Gelukkig werd deze door ESU vervangen.

JohnT

Citaat van: ger deguelle op oktober 30, 2016, 12:14:41
Ja als ik dat lees is het veel werk denk ik nu , dan moet ik me 100% goed voelen als ik het ga doen .

Kom Ger, die Bachman is waarschijnlijk plug en play met een 8pins NMRA aansluiting, appeltje eitje..

oktober 30, 2016, 20:38:40 #13 Last Edit: oktober 30, 2016, 20:41:43 by ger deguelle
Citaat van: milocomarty op oktober 30, 2016, 20:36:15
Citaat van: ger deguelle op oktober 30, 2016, 12:14:41
Ja als ik dat lees is het veel werk denk ik nu , dan moet ik me 100% goed voelen als ik het ga doen .

Kom Ger, die Bachman is waarschijnlijk plug en play met een 8pins NMRA aansluiting, appeltje eitje..

Dat heb ik nog niet bekeken Martin maar daar moet ik me heel goed voor voelen ben nu nog bij aan het komen van vrijdag .
ik weet wel dat ik de tender met twee stekkers vast moest maken maar dat zaal er wel niet mee te maken hebben ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die bachmann is al DCC, is een kwestie van de decoder verwisselen voor een geluidsdecoder, lijkt me in H0 geen enkel probleem.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N