H0n3 baan

Gestart door robboxxx, oktober 15, 2012, 10:52:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi
Ik ben bezig met het plannen van een H0N3 baan nar Amerikaans voorbeeld. Het zal geen typische D&RGW baan worden. Ik denk meer aan het Californische gebied ergens tussen 1900 en 1930. Hoe dan ook; ik heb een grote ruimte ter beschikking en wil beginnen met dit eindstation. De ruimte die ik voor dit station heb ingepland is 3.00 x 0.70 meter maar ik kan hiervan afwijken naar beide zijden. Het hier getoonde plan is niet op schaal maar meer een schets. Waarschijnlijk laat ik de stationssporen nog iets vloeiender lopen door ze licht in een boog te leggen of zo. Graag jullie mening over dit plan. Schiet er maar op.

Groet,
Rob

Ben benieuwd Rob, hopelijk snel wat te bekijken  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goede keuze HOn3  ;)
Ben benieuwd!

Groet,

Coen


oktober 16, 2012, 10:15:27 #4 Last Edit: oktober 17, 2012, 14:21:06 by J J H S
Erg leuk plan, maar ik heb 2 voorstellen.
1 de mijn zou ik niet op het eind van het spoor plaatsen, maar iets meer naar rechts zodat je aan de linkerkant nog wat spoor kunt leggen. Je kunt dan de wagons onder de laadinstallatie doortrekken.
2 ik zou nog een 2de spoor op de draaischijf aansluiten, niet het teamtrack, niet het spoor daarboven, maar het spoor daarboven weer wel.
Over.

Jeroen

Jeroen

Goed idee. Dat ga ik doen.

Ik denk erover om rechts onder de hout/kolenhandel een spoor in een boog, min of meer paralel aan het invoer spoor, te laten eindigen met een veeverlading.

Zou ik (met de nadruk op ik ;D) het spoor van de teamtrack naar rechts laten lopen. Ik vind anders dat die hoek waar de houtverlading zit zo druk wordt.
Over.

Jeroen