N scale Yard Slug scratch build

Gestart door Ronald1974, juni 28, 2016, 19:06:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is "inhouse" gebouwd door de engineers van Conrail en word gebruikt in de wheelshop.

Ton
Erare humanum est

september 20, 2016, 11:48:13 #16 Last Edit: september 20, 2016, 11:51:48 by Ronald1974
Zo eerst even wat stof weg geblaast  ;D ;D is al weer even geleden
Ben weer verder gegaan met de Yard slug.
Aan de onderkant is het chassis toegevoegd.
Nu kan ik verder met plaatsen van luchttanks en tripel klep van het rem systeem toevoegen.


Heb alle leidingen en tanks en appendage aangebracht.
In de schaal 1:160 moet je een balans vinden tussen werkelijkheid en wat je op schaal kunt na bootsen/bouwen.
Denk dat ik er aardig in ben geslaagd.

Knap stukje werk Ronald.
Mijn complimenten.
Hans, liefhebber On30 + H0

Da's wel priegelwerk. Ziet er netjes uit...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Beste Hans en Bart.
Bedankt voor de complimenten.
Het zit bij deze details toch vaak wel tegen, netjes de stukjes messing draad in model gebogen en dan vast lijmen met behulp van pincet en loupelamp en dan schiet het stukje draad weg uit de pincet en kan het nergens meer vinden.
Of vingers zitten vast gelijmd aan de yard slug en onderdelen vallen er af.
Maar al met al lukt het.

Dit lijkt mij leuk om een keer in nul te bouwen.

En jij dacht dat je met die schaal niet meer van dat soort problemen had...HAHAHAHA! :'(

Ton
Erare humanum est

mooi hoor

alleen als je naar nul gaat kijken kan je weer verder details gaan aanbrengen
maar als je het echt eens wil proberen, ik heb nog wel wat klein spul wat je kan/mag gebruiken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: Ronald1974 op oktober 04, 2016, 17:22:49
Beste Hans en Bart.
Bedankt voor de complimenten.
Het zit bij deze details toch vaak wel tegen, netjes de stukjes messing draad in model gebogen en dan vast lijmen met behulp van pincet en loupelamp en dan schiet het stukje draad weg uit de pincet en kan het nergens meer vinden.
Of vingers zitten vast gelijmd aan de yard slug en onderdelen vallen er af.
Maar al met al lukt het.

Dit lijkt mij leuk om een keer in nul te bouwen.

Misschien heb je wat aan deze tip.

Ik gebruik Pritt poster buddies om heel klein spul op vas te houden. Werkt prima.


Ik heb een schort wat vast zit aan de voorkant van mijn werkplek, zal niet zeggen dat alles daar in valt als het weg valt of schiet , maar vele kleine dingetjes heb ik alleen maar omlaag hoeven kijken en daar lag het dan in de schort.

In deze foto kun je mn bloemetjes schort nog net zien hangen. Ik ben wel op zoek naar een breder schort om deze te vervangen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: moonlicht op oktober 04, 2016, 19:48:45
mooi hoor

alleen als je naar nul gaat kijken kan je weer verder details gaan aanbrengen
maar als je het echt eens wil proberen, ik heb nog wel wat klein spul wat je kan/mag gebruiken

Cor

Zo lang mijn gezondheid (Visus) het toelaat blijf ik verder gaan met n spoor, in de toekomst wil ik overstappen op spoor nul (smalspoor).
Een log baantje lijk mij leuk, met een paar wooden trestle bridges.

Citaat van: Janbouli op oktober 05, 2016, 09:31:59
Ik heb een schort wat vast zit aan de voorkant van mijn werkplek, zal niet zeggen dat alles daar in valt als het weg valt of schiet , maar vele kleine dingetjes heb ik alleen maar omlaag hoeven kijken en daar lag het dan in de schort.

In deze foto kun je mn bloemetjes schort nog net zien hangen. Ik ben wel op zoek naar een breder schort om deze te vervangen.


Dat is de zelfde methode die edelsmeden gebruiken om goud en zilver op te vangen, alleen is er een rond gedeelte uitgezaagd in de werkbank.

Ton
Erare humanum est

Respect voor je gepriegel in 1:160 Ronald! Erg knap
Groeten Joop, machinist Lelystad.