Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Hou me ten goede Martin , ik doe het je niet na.
Maar ik mis wat.
Ik krijg de indruk dat deze loc een hele tijd heeft stilgestaan en in de loop van die tijd vuil heeft verzameld dat verticaal naar beneden is gedwarreld.
Vandaar die verticale strepen.
Wat ik mis is de snelheidsfactor.
Strepen die diagonaal en op de kop zelfs horizontaal lopen veroorzaakt door de snelle horizontale verplaatsing van de machine.

Ton

Erare humanum est

Dat is een volgende stap Ton, probleem is vaak dat je het met je ogen niet meer ziet. Deze ziet er op de plaat ook veel heftiger uit als in werkelijkheid

Citaat van: milocomarty op juli 02, 2017, 12:21:29
Dat is een volgende stap Ton, probleem is vaak dat je het met je ogen niet meer ziet. Deze ziet er op de plaat ook veel heftiger uit als in werkelijkheid

Ja idd , weet er alles van.
Je zit je op een gegeven moment blind te staren en dan zet ik het model ff aan de kant of voor mijn neus voor de computermonitor.
Kan ik hret op mijn gemak bekijken.
Ik maak meestal een paar foto's gewoon om de rottigheidjes te zien die je normaal over het hoofd ziet.
A picture tells a thousand words and then some more.

Ton
Erare humanum est

Effe wat geels op de werkbank, basis van nato bruin en zwart voor een smerige onderzijde..



Zo kan ik me ze wel herinneren van mijn HTS tijd, elke dag Eindhoven-Tilburg
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat ziet er geslaagd uit, Martin. De kopbak, wat er nu van te zien is,  heb je goed gedaan.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Net de onderkant gedaan en weer voor een deel verwijdert..

Zo, met de 2400 ben ik wel klaar...









Die lelijke plastic paaltjes gaven me wat kopzorgen, maar met een mix starship filth en donkerbruine oilbrusher zooi vin ik het wel goed zo.
Wat geetste zooi zou mooier zijn...

Subliem Martin , en om die paaltjes zou ik me niet zo druk maken gezien de koppelingen die op dit model zitten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Als het nou een schaal 0 of groter was dan zou ik me druk maken over die paaltjes.
Maar het is zo te zien aan die enorme koppeling H0.
Dan zie je dat toch niet.
Fraai model geworden , complimenten.

Ton

Erare humanum est

Vroeg me af of het ook mogelijk is een lichtere vervuiling te bewerkstelligen met een beperkt aantal kleuren. Heb alleen W&N raw umber and burned umber olieverf in erg dunne lagen toegepast.
De Rio Grande is mijn test stuk.








Subtiel Martin.
je hoeft niet altijd te schreeuwen om iets duidelijk te maken.

Ton
Erare humanum est

mooi
is die Rio Grande een H0 ?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden