H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op mei 01, 2017, 09:45:43
Citaat van: ger deguelle op april 30, 2017, 17:36:05
Ik heb vandaag een poging gewacht om de treinen weer aan het lopen te krijgen maar ik krijg de  loc niet aan de praat ik krijg de meldingen in verschillende programma's

NoPg
fail
error

Ik heb het ff gehad ik heb zo vaak een loc omgezet maar nu zit het tegen ik heb het langzaam gehad morgen nog een poging vandaag niet meer anders vliegt erf dadelijk wat .

Misschien kun je beter vertellen wat je wilt en wat er gebeurt of niet gebeurt. woorden als NoPg, fail en error kunnen wij niet veel mee.

JohnT

dat krijg ik te zien als ik de loc met 2 of 4 nummers invoer en dan op enter duw .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik krijg het niet voor me kaar om de 2 stoom locs aan de praat te krijgen met de DT 400 wat ik doe met kort nr :

CVNo  P6  dAt

Ad2=???
Ad2=12 > [loc nr12] enter >WR blokje>NoPg


CVNo  Ph  dat

Ad2=???
Ad2=12>[Locnr12] enter >WR blokje > NoPg


en dit ook in de : CVNo  Pd  en daar ook dat het zelfde.

en in :
CVNo  Pd  DAT

Ad2=???
AD2=12 [locnr 12] enter     GOOD

ik weet het niet meer


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Lijkt mij als er good staat dat het dan goed is.

Doe je ook eerst read ? Zijn het geluiddecoders?

Welke decoders? Sommige zijn geblokkeerd tegen het wijzigen van cv's.

cv 1 al is geprobeerd?

JohnT

Citaat van: JohnT op mei 02, 2017, 14:29:14
Lijkt mij als er good staat dat het dan goed is.

Doe je ook eerst read ? Zijn het geluiddecoders?

Welke decoders? Sommige zijn geblokkeerd tegen het wijzigen van cv's.

cv 1 al is geprobeerd?

JohnT

nee ik doe alles met de dt400 en zijn alle twee met geluid en decoders ????
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kan alleen maar ideeën aandragen ik heb niet zo'n regelaar. Mogelijk is dan het probleem dat het geluiddecoders zijn? Deze vragen in de regel meer spanning om te programmeren.

Ik kan met de DCS51 een switch aanzetten om met het programmeren meer spanning te gebruiken ik weet niet of dat met jou regelaar ook kan?

Heb je misschien nog een oude Multimaus? Deze zet zo wie zo meer spanning op de rails. Misschien lukt het daar mee.

JohnT

Citaat van: JohnT op mei 03, 2017, 09:57:25
Kan alleen maar ideeën aandragen ik heb niet zo'n regelaar. Mogelijk is dan het probleem dat het geluiddecoders zijn? Deze vragen in de regel meer spanning om te programmeren.

Ik kan met de DCS51 een switch aanzetten om met het programmeren meer spanning te gebruiken ik weet niet of dat met jou regelaar ook kan?

Heb je misschien nog een oude Multimaus? Deze zet zo wie zo meer spanning op de rails. Misschien lukt het daar mee.

JohnT

een roco maus heb ik niet meer, en op de programeer spoor heb ik geen 12 volt zitten en op het spoor wel en als ik weer wat beter voel zet ik de laptop er aan kijken of het me daar mee lukt .
Wand als ik het nu doe kan iets wel vliegles krijgen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat ik nog kan vinden is dat als je een lang adres wilt gebruiken dat je dan in het programmeer ritueel op een gegeven moment de melding Ad4on?=y krijgt. Deze melding moet je binnen 6 seconden bevestigen met Y. Hiermee wordt er 038 in cv 29 geprogrammeerd om zo een lang adres te kunnen gebruiken. Als je die bevestiging niet binnen die 6 seconden doet wordt het lange adres niet geaccepteerd.


JohnT

Citaat van: JohnT op mei 03, 2017, 10:10:01
Wat ik nog kan vinden is dat als je een lang adres wilt gebruiken dat je dan in het programmeer ritueel op een gegeven moment de melding Ad4on?=y krijgt. Deze melding moet je binnen 6 seconden bevestigen met Y. Hiermee wordt er 038 in cv 29 geprogrammeerd om zo een lang adres te kunnen gebruiken. Als je die bevestiging niet binnen die 6 seconden doet wordt het lange adres niet geaccepteerd.


JohnT


Duidelijk maar ik wil kort gebruiken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb de laptop er op gehad maar het programma werkt niet geen ondersteuning Java en ik heb de nieuwste er op staan pffff ik denk dat ik weer ga kijken voor een roco maus .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op mei 03, 2017, 16:47:01
Geen ondersteuning voor Java of geen ondersteuning voor de Java versie die je op je laptop hebt staan.

JohnT

denk de laatste maar weet niet zeker
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


juli 22, 2017, 16:47:06 #1047 Last Edit: juli 22, 2017, 16:52:33 by ger deguelle
Hoi allemaal.

Naar een lange tijd weer aan Claudia baan gewerkt de digitrax er af gehaald ik heb een nieuwe roco Z21 kunnen kopen vandaag in Duitsland , en aangesloten en alles doet het weer Claudia blij en ik maar alleen een loc wil weer niet de bekende loc die al eens een reparatie aan gedaan is .
Maar we gaan weer verder met de aanpassing woning voor Claudia daar gaat nu alle geld bijna in .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op juli 22, 2017, 18:56:03
Goed om weer van je te horen, dacht al wat is er met Ger. Zo stil.

JohnT

Dat zaal ook de eerste tijd zo een beetje blijven ,ik doe nog een beetje modelbouw om toch nog een beetje me hoofd leeg te houden .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf