houten spoorbrug

Gestart door ger deguelle, december 30, 2015, 09:34:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.



Om de verwarring compleet te maken, azijn en staalwol.
Wordt na verloop van tijd donkerder en maakt gebruik van de pectine in het hout.
En is, voor een Hollander, ook erg belangrijk .....is goed koop.
Maar wat Cor tikt , eerst het hout behandelen en dan pas in elkaar lijmen.
Anders blijf je de vlekken zien.

Ton
Erare humanum est

Ger , gewoon Indische inkt , heb je volgens mij al maar anders bij Victor op Heerlerbaan. Alcohol gewoon bij de drogist 70% of 90%, bij 90 % ff oppassen , handschoentje aan , droogt bij contact nogal snel de huid .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb weekend nu in heb een tetst gemaakt voor de trestle brug met de mal wat ik eerder gemaakt had moet alleen nu ff kijken voor planken die schuin komen te lopen .
Maar de mal werk super en snel als ik alles in huis heb is  deze brug zo  klaar denk ik  :P

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Voor die schuine schragen kun je het best gaan googlen en gewoon afkijken. Dit ziet er in ieder geval goed uit. Leuk projectje :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

voor de schuine schragen heb ik 2x4 mm voor besteld die krijg ik morgen binnen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dwars balken mogen ook wel wat dunner vind ik persoonlijk, 5x2 ofzo..

Citaat van: ger deguelle op januari 05, 2016, 12:40:59
Ik heb weekend nu in heb een tetst gemaakt voor de trestle brug met de mal wat ik eerder gemaakt had moet alleen nu ff kijken voor planken die schuin komen te lopen .
Maar de mal werk super en snel als ik alles in huis heb is  deze brug zo  klaar denk ik  :P



Vergis je niet Ger, het maken van de staanders in een mal is zo gepiept maar dan komt het opbouwen.
Zelf heb ik zo'n brug is gemaakt in ON30 ik heb deze toen ondersteboven op een grondplaat als mal in elkaar gezet zodat de bovenkant zeker vlak bleef.

JohnT

Citaat van: JohnT op januari 06, 2016, 09:26:36
Citaat van: ger deguelle op januari 05, 2016, 12:40:59
Ik heb weekend nu in heb een tetst gemaakt voor de trestle brug met de mal wat ik eerder gemaakt had moet alleen nu ff kijken voor planken die schuin komen te lopen .
Maar de mal werk super en snel als ik alles in huis heb is  deze brug zo  klaar denk ik  :P



Vergis je niet Ger, het maken van de staanders in een mal is zo gepiept maar dan komt het opbouwen.
Zelf heb ik zo'n brug is gemaakt in ON30 ik heb deze toen ondersteboven op een grondplaat als mal in elkaar gezet zodat de bovenkant zeker vlak bleef.

JohnT

Dank u voor de tip zaal ik zeker ook doen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik heb voor de langliggers een paar lange latten genomen, daarin krassen gemaakt om losse balken te simuleren
hierop gelijk alle dwars ligger op gelijmd, en de rails er op gespijkerd

dat als basis gebruikt om ondersteboven de staanders te lijmen

zal een paar foto's maken als ik thuis ben

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Net kwamen de latjes binnen voor de dwars liggers van de trestle  ik ben zeer tevreden hier over , heb ook de inkt nu in huis en de alcohol morgen testen met een druppel inkt er in .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Volgens mij kan je hm als krukje gebruiken. Ziet er stevig uit. Is hij niet te "zwaar" geworden zo?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 06, 2016, 17:23:01
Volgens mij kan je hm als krukje gebruiken. Ziet er stevig uit. Is hij niet te "zwaar" geworden zo?

Ik moet hem met Claudia tillen maar dat is nog het minste als die brug klaar is moet ik hulp zoeken  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kan het niet goed zien maar mij lijken de latjes behoorlijk glad. Je kan ze wat ruwer maken met een staalborsteltje. Zo één die ze ook wel gebruiken om bougies schoon te maken. Anders een borsteltje in een mini boormachine. Kijk wel uit voor wegschietende ijzerdraadjes, bril op!

JohnT