Vingeroefeningen

Gestart door milocomarty, december 20, 2015, 22:39:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.



Citaat van: milocomarty op februari 09, 2016, 14:41:14
Denk er nog effe over na...Gerard dat zijn ook modellen dus de interpretatie van de bouwer..zoek eigenlijk real time pictures..

Ik zag het achteraf Martin... [bloost]...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Denk dat je naar foto's van moderner materiaal moet zoeken. In die tijd werd er niet veel gedaan aan kleuren fotografie.

JohnT

februari 09, 2016, 19:50:33 #79 Last Edit: februari 09, 2016, 20:17:09 by moonlicht
daarom de link naar railpictarchives
staan nog best wel wat oudere tankwagens bij
enige wat ik me af vraag is dat meestal waar olie zit heb je weinig roest
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

deze vind ik wel mooi als voorbeeld
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Fraaie afbeelding. Lijkt wel of de tank op een wagon voor houttransport rust.

Zo, effe een snel tussendoortje in de vorm van een 1:32 module , afmetingen 120 x 60, soort van diorama zeg maar..Gaan het lekker simpel houden, enkel spoortje, duikertje en een lading groen.
Gisteren een start gemaakt met het houtwerk en XPS plakkerij, vandaag wat zwartbruine zooi erop. Duikertje van wat resten multiplex en een stukkie PVC pijp.











Thanks John !

Onder het motto van een bakkie binnen een week heb ik maar besloten grotendeels nat in nat op de onderlagen te werken. Dus voordat de zwartbruine zooi droog is er maar een lading lijm overheen gekleddert en daarin een lading zand, steentjes en andere rommel gestrooid. Lekker afbakken met een lekkere verzadigde laag verdunde voorstrijk. Toplaag lichtelijk laten drogen en er met de airbrush wat aard en andere kleuren overheen geblazen. Lekkere dunne muurverf wil prima door een 0.5 nozzle. Nu maar eens een nacht laten drogen en morgen maar eens met de eerste lagen groensels beginnen..soort van dan  ;)












Lekker kledderen......

Ton
Erare humanum est

Vind zelf nat in nat vaak ook beter werken, alles loopt dan mooi in elkaar over. Voorstrijk gebruik je dus als lijm?

JohnT

Yup, gebruik voorstrijk als lijm. Voor zand en ballast..