Vingeroefeningen

Gestart door milocomarty, december 20, 2015, 22:39:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooi effect. Ik heb met poeders en blanke lak altijd het probleem dat de kleuren weer vervagen heb jij er geen last van? Ik blaas de poeders niet weg maar laat de lak erop vallen.

JohnT

Wat ziet er dat goed uit Martin, maar wat een werk, is leuk voor een diorama of zo net zoals Marcel Ackle of Chuck. Is dat de kant die je op wilt gaan of ga je dit gebruiken voor bijvoorbeeld je wagons ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

John, dat is een beetje inherent aan de poeders, soms seal ik ze ook maar niet. Vaak met een spuitbus blaas je ze weg ipv te hechten. Probeer eens wat met odourless thinner ofzo ..

Nope Jan, ben meer van plan een echte baan te bouwen op dat niveau..een jaar knoeien aan een dio zie ik niet zitten maar wil wel graag de technieken onder de knie krijgen. Chuck evenaren maar dan met een rijdende baan van een paar meter lijkt me leuk..

Bedankt voor het voorbeeld. Resultaat op de kratten ziet er goed uit. Deur is ook mooi geslaagd. Vooral omdat het hO is.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: milocomarty op januari 20, 2016, 09:42:04
Chuck evenaren maar dan met een rijdende baan van een paar meter lijkt me leuk..

Das niet leuk, dat zou geweldig zijn, On3 of andere schaal?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Misschien wel in spoor 1 of Fn2, eerst een demo bakkie in H0 maar dat wordt Frans, qua vervuiling de Amerikanen van Europa..en dan nog 2 Duitse banen in H0

Zoals ik al zei, totale chaos..back to the tankcars...
Nadat ik de trucks en wielen heb voorzien van een donkergrijze en lichtgrijze Vallejo primer er nog eens overheen gegaan met een Ammo tracksprimer, een lekkere donkere roest tint. Snelle haal met een matte blanke lak met de airbrush erover en klaar voor wat volgende lagen. De trucks hebben een AK interactive brown earth deposit wash gekregen met, na droging uiteraard, een tipje met Ammo light rust wash. Wielen bewerkt met diverse roest tint pigmenten gemixed met zwart en gefixeerd met Mig pigment fixer en dezelfde Ammo light rust wash.







Nog niet helemaal zeker of dit het nu is wat ik hebben wil, maar eens een stappie terug doen, het effe aankijken en dan wel of niet verder gaan. Verder met de frames van de karretjes. Laagje Vallejo 080 rust model air met de kwast, gevolgd door een drybrush met 075 sand. Stake pockets en steps een eerste laag met Vallejo panzer aces dark rust...





Zit nog steeds te kijken of de planken iets meer kleur moeten hebben, zoja ga ik dit doen met een enamel wash of meer schilderwerk met Vallejo tintjes..

Verbijsterend Martin , dank je voor alle uitleg over kleur gebruik en technieken, ziet er magnifiek uit , en dat terwijl je nog niet klaar bent.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er mooi uit Martin, ik zelf zou wel het lichte (wit/bruin) veranderen in donker roest, burnd umber.

De wagen zou ik niet teveel meer aan doen misschien nog wat meer zwarte vegen op het dek om te voorkomen dat dit er egaal gaat uitzien. Je ziet nu de wagon ook van heel dichtbij, op bezoekers afstand is ze prima.

JohnT

Bedoel je het stoflaagje op de archbars John, die is bewust aangebracht en ga ik niet vervangen voor een roesttint, veel trucks in service hebben roestige wielen,maar het meeste is smeer en stof...deze trucks krijgen nog een tipje vet onder de pots..


Dat ziet er goed uit. Dat extra puntje smeer is straks met het blote oog waarschijnlijk niet meer te zien ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Njah, waarschijnlijk niet..maar ik weet dat het er zit  ;)

Heel mooi Martin .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb het geprobeerd aan te geven met pijltjes in de bijgevoegde afbeelding. Op jou model komt het wit crème over op het origineel zie ik meer een roestkleur. Mogelijk heb je er wat aan.

JohnT

Yep, maar deze staat stil en die van mij rijdt, haal m'n voorbeelden uit diverse platen en kijk hoe het er uit ziet. Maak geen directe replica..







Zoals je ziet is het niet alleen roest maar hoofdzakelijk veel stof en smeer..