Amerikaanse treinen

Algemeen => Algemeen => Topic gestart door: william-7542 op januari 25, 2014, 07:22:39

Titel: Stoom loc
Bericht door: william-7542 op januari 25, 2014, 07:22:39
Wat is een leuke betaalbare amerikaanse stoomloc .
Toch nog een beetje formaat ,maar toch een korte bocht kan hebben op een breedte van 90 cm .
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: dutchbuilder op januari 25, 2014, 09:18:55
Kijk eens hier;

http://stores.ebay.com/The-Favorite-Spot

http://www.thefavoritespot.com/

Volgens mij kan het niet goedkoper......

Ton
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: JohnT op januari 25, 2014, 09:28:08
Ik heb deze kan met pijn door een bocht van R45cm.

Koste ?128,00 met DCC decoder heb er zelf een sounddecoder ingezet.

http://www.youtube.com/watch?v=IuD0XEmstfQ

JohnT
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: easthouselumber op januari 25, 2014, 09:34:55
Mooie lok, maar wel voor personenvervoer.

Gr. Jaap
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: American op januari 25, 2014, 13:06:34
Mooie Loco John.
Goed geluid en hij rijdt ook mooi!
Voor personen- of goederen- vervoer, wat maakt dat uit?
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: BvDoorn op januari 25, 2014, 14:54:49
Hans, daar zit verschil in. Rangeer lok, korte wielbasis kleine wielen. Goederenlok, een hoop kleinere wielen. Veel krachtt, weinig snelheid. Passagierslok, Vaak minder wielen als de goederenlok maar wel groter in diameter. Gebouwd voor hogere snelheden.
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: American op januari 25, 2014, 16:24:38
Ja je hebt wel gelijk Bart, maar............
Als je wel eens ziet wat er achter 'n Loco rijdt....
Wat voor 'n Loco ook!
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: william-7542 op januari 25, 2014, 19:09:17
is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: JohnT op januari 25, 2014, 19:11:46
Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 07:22:39
Wat is een leuke betaalbare amerikaanse stoomloc .
Toch nog een beetje formaat ,maar toch een korte bocht kan hebben op een breedte van 90 cm .

Ik heb alleen maar deze vraag beantwoord.

JohnT
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: william-7542 op januari 25, 2014, 19:31:36
hahaha en er ontstaat een kleine discussie ..geeft niet mening geven mag toch ..vind het niet erg dat men er op reageert .
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: Janbouli op januari 25, 2014, 20:12:27
Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 19:09:17
is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .

Je hebt gelijk dat je dat moet doen wat je mooi/leuk vindt, maar de meeste Amerikaanse spoorders willen toch wel enigszins prototypieel blijven.
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: Gerard Wassink op januari 25, 2014, 20:29:17
Citaat van: Janbouli op januari 25, 2014, 20:12:27
Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 19:09:17
is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .

Je hebt gelijk dat je dat moet doen wat je mooi/leuk vindt, maar de meeste Amerikaanse spoorders willen toch wel enigszins prototypieel blijven.

Washtown: my kingdom, my rules!
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: BvDoorn op januari 26, 2014, 10:47:28
Je moet doen wat je mooi vind denk ik en een kleine knipoog naar het heden mag ook. Menig stoom (museum lok) rijdt short track en niet prototype juist. Als men op heefd lijnen rijdt zie je meestal een diesellok achter de lok of echter de trein voor het geval de stoomlok het begeeft. eigenlijk alles mag en niets moet  :)
Titel: Re: Stoom loc
Bericht door: American op januari 26, 2014, 12:52:00
Dat bedoel ik Bart!