Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Duidelijk en bedankt voor de info!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik heb nog wat kleine dingen gedaan vandaag, er moet tenslotte ook nog gewerkt worden. Eerst maar eens een opzetje maken, dus bepalen waar de sporen en bebouwing komen. Voor de rechterkant laat ik 5 cm voor platte bebouwing cq schutting:



Daarna zet ik de hartlijnen uit voor het spoor en wel op 9,5 en 18,5 cm vanaf de rand van de bak:



Hetzelfde voor de 2 daarnaast liggende sporen op 32 en 41 cm:



Het meest linkse spoor moet een industrieel spoor voorstellen dat afbuigt van de yard richting de industrie. Dat loopt straks met een lichte kromming richting de meest linkse punt van de bak:



Tot zover, morgen meer!

Lekker doordacht allemaal.
Apropos: hoe is het met je vorige project(je)?
Weet je wel, A4.
Hans, liefhebber On30 + H0


Weer een stapje verder. Wordt interessant.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dank U! Gisteren wel de mallen ontvangen, een NMRA 0-scale mal essentieel bij zelfbouw en 2 setjes "combi-lehren" code 100 en 1245 van Wenz:

http://i1092.photobucket.com/albums/i408/shannon1814/2014-07-03084713.jpg

Nu eens rustig bielzen gaan produceren :)

Van Cor overgenomen:



Ga er de basis voor leggen om er een CF-7 van te maken:



Uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/CF7

Als extra uitleg; ik wil een Red Caboose shell bestellen, die gaat dan als opbouwbasis dienen voor deze CF7:



De cabine zal zelf gemaakt moeten worden maar dat gaat wel lukken denk ik. Wil er dit najaar aan beginnen maar de locs dienden zich nu aan. En dan moet je toehappen he? ;)

Later!

PS Cor, bedankt! :)

Ronald
Voor een cabine zou je eens bij atlas kunnen kijken, die verkopen ook dingen los
Een cabine van een GP60 lijkt er wel op
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Net even wat gezaagd, een stapeltje weer:





Verstekbakje werkt prima, 3 latjes per keer.
Rustig doorgaan! ;)

Gaat lekker zo. Mooi verstekbakkie trouwens, hij ziet er solide uit.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dank je :)

Zo, vanavond maar eens een begin gemaakt met leggen van de bielzen. Die gaan direct op de plaat, dus dit keer geen extra bedding. Het is een yard dus alles ligt nagenoeg gelijkvloers.

Eerst een nr 6 wisselmal geplakt, die wordt gedeeltelijk uitgevoerd:



De stapel bielzen alvast klaargelegd:



Goedkoop afgedankt schuurschijfje om de randjes wat bij te werken. Daarna de eerste serie gelegd:



En na een kleine 3 kwartier leggen:



Mijn voorbeeldplankje ligt er bij om de tussenafstand van de bielzen op de module een beetje in de gaten te houden.
Morgen verder, hoop dan dit stukje klaar te hebben. Dat zal ook het eerste stuk spoor worden wat ik ga bouwen. Alles ligt klaar, de platen, de spijkers en al wat meer nodig is. Dit stuk zal code 100 railstaaf krijgen van Micro Engineering ofwel ME. Mooie staaf, prima kwaliteit.

Wordt vervolgd ;)

Goed begin Ronald. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hi Ronald, weer lekker bezig  :)
Hoe ga je dat doen met de wissel op de overgang van de ene naar de andere bak.
Ga je nog wat extra verstevigingen aanbrengen op de overgang.
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Ronald, Heeft je nieuwe project nog gevolgen voor dit project of bouw je deze eerst helemaal af voor je aan de nieuwe begint ???

Jeffrey