Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Paul ik heb twee pdf's kunnen vinden bij Kadee zelf.
??n voor de heisler oude productie en ??n voor de nieuwere productie.
Ton
Erare humanum est

H? super  ;)
Daar heb ik wat aan. Ik ga binnekort op vakantie maar daarna ga ik eens wat proberen.

Groet,
Paul

De koppelingen komen eraan. Ik ben onlangs jarig geweest en heb dus het nodige geld binnengekregen. Daarmee wil ik mijn wagenpark wat uitbreiden. Het nieuwe ontwerp speelt zich zo rond 1920-1930 af. Weet iemand een fabrikant die mooie wagons voor dat tijdperk levert. Het liefst niet al te duur. :D
Dingen die ik al op de lijst heb gezet zijn:
Tichy train group 22' ore cars

Tichy train group Atlantic coast line flat

Jordan higway miniatures (als hij gemotoriseerd word, kan die het lokale passagier vervoer opzich nemen)


Ik zoek o.a nog een paar old style reefers die niet van die flitsende kleuren hebben, maar gewoon saai, grijs of bruin. En daarnaast zoek ik ook nog wat kitjes van oude huizen, deze mogen echt niet duur zijn ander ga ik ze wel zelf bouwen.
Een nieuwe lok voor de LDC NE heeft voorlopig nog geen zin. Misschien ga ik eens kijken wat ik met een Annaatje van fleischmann kan, lekker goedkoop.  :D

Groet,
Paul

De Jordan Highway kits staan bekend als zeer moeilijk, weet niet of dat ook voor dit model geld maar heb eigenlijk nog nooit een makkelijke bouwthread gezien . Voor de gevorderde bouwer dus.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hmm, ok? misschien moet ik die dan maar even laten liggen. Ben verre van een vergevorderde bouwer  ;)
En hoe staat dat met die tichy's?

Citaat van: CSX 6400 op juli 31, 2012, 13:47:01
Hmm, ok? misschien moet ik die dan maar even laten liggen. Ben verre van een vergevorderde bouwer  ;)
En hoe staat dat met die tichy's?

Over Tichy nog nooit iets gehoord van te moeilijk en past meestal ook goed, bij de Jordans moet nogal wat geveild en geschuurd worden, en de details zijn zo klein ( daardoor ook erg mooi ) dat dat ze zo moeilijk maakt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Weet je toevallig of jordan zijn producten lang in de productie houd of worden die maar kort geproduceert, anders is het misschien een idee om hem nu toch al te kopen maar nog niet te bouwen. Ik vind het een erg leuk modelletje.


Tichy; prima spul. Heb de getoonde kit hier ergens liggen. Zijn 2 wagons in 1 doos. Mooi spuitgietwerk!

Jordan; superkits maar wel er fragiel. Motoriseren kun je denk ik vergeten bij die kit. Ik zou er niet aan beginnen en beschouw mijzelf zeker niet als beginner ;)

juli 31, 2012, 17:32:04 #84 Last Edit: juli 31, 2012, 17:34:23 by CSX 6400
Nu kan ik de site niet meer vinden  ::), maar ik dacht dat ik een motoriseer setje had gevonden voor dit model. Nee dat klopt niet
Het zijn idd wel veel onderdelen  ???
De Tichy's ga ik dan dus in ieder geval bestellen. Zijn er nog andere goedkope railbus alternatieven voor dit exemplaar? Die wat makkelijker te maken zijn?  ;D

Hier op een ander forum staat een draadje over de bouw en de motorisering van het ding. Het ziet er idd wel lastig uit.


Ja natuurlijk is de railbus der railbus een optie maar die zijn zo verschrikkelijk duur. Relatief dan.


juli 31, 2012, 19:14:45 #89 Last Edit: juli 31, 2012, 19:16:35 by CSX 6400
Heb je de bovenstaande discussie gevolgd?  ???  ;)

Ik zit nu te denken aan zelf een railbus te bouwen. op basis van een goedkope mantua combine.

Als je zelf bouwt kun je in ieder geval ook zelf bepalen hoe moeilijk je het wilt maken.  ;)
Ik heb waarschijnlijk nog wel iets waar ik hem mee kan aandrijven. Anders moet ik op Houten maar eens op zoek gaan naar een donor lok. (Of op ebay)
De jordan laat ik dan maar liggen. Twee railbussen zijn ook weer zo overdreven ;D (hoewel?)

Groet,
Paul