Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Ronald, misschien gaan deze loc's als ze zo slecht rijden wel niet eens rijden, dan blijft het voor 30 euro per stuk toch een leuk stuk scenery op mijn Yard. Ik zit gewoon mezelf op te vreten soms, ik ga niet met een vergrootglas langs de baan zitten kijken of alle schroefjes deurknopjes en weet ik wat wel helemaal correct zijn, ik wil automatiseren maar ik ben dank zij Ger en zijn bergen overstag gegaan en wil nu wel scenery op de baan ook al zal het alleen een canon zijn en een kolen en container yard.

wat zou jij zelf doen als je de ruimte hebt om ineens zoveel spullen te kopen, vroeger draaide ik een dubbeltje wel 6 x om, nu kan ik het dus doe ik het, en niet om te laten zien wel om te showen wat ik heb gekocht, en niet om ogen uit te prikken, ik ben gewoon zo blij als een klein kind ermee, en later op de baan koop ik misschien wel de cr?me de la cr?me wat loc's betreft, okay, dan uit deze de motor en de lichtjes aan op de yard.

Mensen die hier op een A4 of een A3 bouwen daar neem ik dus ook mijn pet voor af, ik zou er helemaal gek van worden namelijk, ik zie ook die bouwwerken van een amerikaan( hij is dood helaas ) en dan denk ik tjonge tjonge dat is wel heeeeel mooi.

zover mijn schamele uitleg hoe ik mijn hobby op mijn oude dag wil gaan beleven en niet weg wil kwijnen achter de geraniums :)

Hans

Oh Hans, ieder zijn ding. Dat is zoals je het zelf wilt. Maar de Amerikaanse modelbouwbeleving is er meer eentje van zelf bouwen, proberen het prototype te benaderen maar soms met dichterlijke vrijheid.

Citaat van: Opa-Bullcat op februari 11, 2014, 21:06:08

wat zou jij zelf doen als je de ruimte hebt om ineens zoveel spullen te kopen,

Nou, ik ben bang dat juist dat overkill zou geven... als je idd die superruimte zou hebben, hoe ga je die dan vullen? Die vraag heb ik mijzelf vaak gesteld maar is ook een "hot item" onder meer modelbouwers. Er heeft ooit eens een stukje over zoiets in een van de specials van de Model Railroader gestaan. Wat de kosten zijn om zo een giga project te bouwen, maar ook wat alleen al de kosten zouden zijn voor de scenery en alles wat daar bij komt. Je schrijft het zelf; automatiseren. Als je dat wilt moet je met je huidige collectie of analoog/digitaal gaan rijden met bv Dynamo, of alles digitaal en een programma als bv Koploper gaan gebruiken. Maar beide opties zullen je met deze hoeveelheid materieel die je al hebt maar ook de ruimte die je wilt gaan vullen zo gaan overweldigen dat de kans bestaat dat je er op stuk loopt. Dat kan financieel zijn maar ook in creatief opzicht.

Ik schrok al toen ik een plan gemaakt had voor mijn hobbykamer van 3 bij 3.... een 2-laags baan daarin in H0 loopt flink in de papieren. Maar goed, alles kan en mag, maar overleg goed voor jezelf wat je kunt en wilt, ook in creatief en technisch (=kennis) oogpunt. Anders wordt zo'n project geen overwinning maar een nederlaag ;)


[quote digitaal gaan rijden met bv Dynamo, of alles digitaal en een programma als bv Koploper gaan gebruiken.
[/quote]

Ronald, zie voetnoot bij OpaB: hij heeft al Itrain.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Helemaal correct, niet gezien ;)

Geeft niet Ronald, als we ouder worden zien we wel eens wat over het hoofd :-)
A propos, hoe gaat het met je rug?

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Minder Jaap... geen spuit gekregen, voor een kleine nacontrole volgende week de 18 weer een MRI van de onderrug.

Ik hoop voor je dat je minder last van je rug hebt op Rail als op Eurospoor Ronald?
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is wat met die ruggen! Gelukkig is die van mij weer nagenoeg de oude.  ;) :D

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Houwen zo, jongen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans ik begrijp je standpunt en denkwijze, mijn c.q onze reacties zijn gegeven vanuit het modelspoor perspectief en vergeten dan dat iemand er ook anders mee om kan gaan. Wat wel blijft staan is dat je wel veel geld kwijt bent voor erg oud materiaal.

JohnT

Zo, eindelijk eens actie wat betreft de nieuwe etage op het huis, ben het er alleen niet mee eens de achterkant springt ineens 1 meter naar binnen, nou dacht het niet h? scheelt me even 6,26 m2 dan :)



De bovenste meter gaat het dus om, waarom die inspringt ten opzichte van de verdieping eronder is me een raadsel namelijk, maar misschien moet dit wel van de gemeente of zo. word vervolgt

Citaat van: Opa-Bullcat op februari 17, 2014, 19:28:16
Zo, eindelijk eens actie wat betreft de nieuwe etage op het huis, ben het er alleen niet mee eens de achterkant springt ineens 1 meter naar binnen, nou dacht het niet h? scheelt me even 6,26 m2 dan :)

De bovenste meter gaat het dus om, waarom die inspringt ten opzichte van de verdieping eronder is me een raadsel namelijk, maar misschien moet dit wel van de gemeente of zo. word vervolgt

Bijzonder! Heeft hij er niet bij verteld wat de reden is om het zo te doen?
Qua constructie lijkt het me sterker om het bovenop de bestaande muur te bouwen?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Op zicht een mooie ruimte
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

@ Gerard, Nee maar ik kreeg dit via email binnen, of ik het goed vond zo, dus maar even info gevraagt wat de reden van die 1 meter is.

@Ger, ja leuk stukje, dan kan ik eindelijk eens echt wat gaan plannen voor de treinbaan en hobby/knutsel ruimte

Ik ben benieuwd hoe het wordt Hans!
Jij nog meer denk ik zo...  ;)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop