Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Door schade en schande wordt men wijs!
Dat hebben we allemaal wel eens, bij mij komt dat ook regelmatig voor.
Je moet eerst iets verkeerds doen, daarna nooit meer!
Hans, liefhebber On30 + H0

november 14, 2014, 10:51:29 #1996 Last Edit: november 14, 2014, 10:55:48 by ger deguelle
Citaat van: American op november 14, 2014, 10:48:06
Door schade en schande wordt men wijs!
Dat hebben we allemaal wel eens, bij mij komt dat ook regelmatig voor.
Je moet eerst iets verkeerds doen, daarna nooit meer!

Nou Hans  ik rap de rails nu al weer voor de 5 x op en begin weer op nieuw het houd me van de straat  ;) heb van morgen de stroom gehaald voor onder de baan te maken ,heb bij action 5 flesjes houtlijm gehaald plus nog een hoop bevestiging  materiaal voor onder de baan en morgen komt de kurk al yes
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik denk toch dat alles goed komt.
Nu weet je toch beter waar je op moet letten.
Neem de tijd jongen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ger doet dat voor het geluid, nou vroeg ik me af of iemand al eens ooit iets zwaars aan de houten beplating gehangen heeft om het klankkast effect wat minder te maken?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Alle vaste verbindingen blijven geluid maken... als je kurk gebruikt, die vervolgens solide vastlijmt met de ondergrond, daar je rails op schroeft en die in de massieve ballast legt..... dan heb je nog steeds geen isolatie en nog steeds een massief geheel.

Over dit onderwerp zijn fora vol geschreven, tot paleisrevolutie's toe  ;D ;) er is gewoon geen echte oplossing om je treintjes stil over je baan te laten zoeven. Je zult op de koop moeten nemen dat er altijd enige vorm van lawaai zal blijven bestaan.

Denk niet dat de actie die je nu gaat doen Ger je enig voordeel op gaat leveren aan het eind van de werkzaamheden.

Ik doe deze actie ook omdat ik onder de maintenes yard ben vergeten gaten te maken onder de wissels ik heb op het station gedeelte ook een paar gaten bij moeten maken en dat ging maar net goed .
Ik heb gister ook tegen Jan gezegd toen die hier was ik rap alles op wand ik wil niet hebben dat ik een gat boor naast een wissel dat ik per ongeluk een wissel kapot maak .
En als ik dan twee wissels per ongeluk stuk maak en moet er twee nieuwe kopen heb ik een rol kurk er ook al uit daarom heb ik met Jan er over gehad wat hij daar van vond en hij gaaf me gelijk hier in .
Heb ook meteen stroom gemaakt onder de baan wat Jan mij gister ook heeft gezegd nu heb ik bij het raam 3 stopcontacten en bij de yard 3 stopcontacten en in het midden van het station gedeelte heb ik een verdeeldoos liggen .
Morgen gaan we weer verder met de baan de schuim ondervloer verwijderen van het hout en dan zien we wel weer verder .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Lijkt me dat je het kurk gewoon op dat schuim kunt lijmen Ger , wat denken de anderen daar over?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 14, 2014, 16:09:36
Lijkt me dat je het kurk gewoon op dat schuim kunt lijmen Ger , wat denken de anderen daar over?

Jan dan kom ik te hoog uit de brug raam en bij de ingang  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja , natuurlijk, niet aan gedacht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 14, 2014, 19:16:21 #2004 Last Edit: november 14, 2014, 19:18:56 by American
'n Trein mag toch wel geluid maken?
Ga maar eens langs de spoorbaan staan.
In mijn geval heb ik er kurk onder liggen omdat de spijkers 5 mm. lang zijn.
Ik gebruik bielzen van 2 mm. dik + 3 mm. kurk.
Zo kunnen ze er goed ingeslagen worden, de spijkers dan.
Maar je hoort de treinen lekker over de rails rijden, van mij mogen ze!
Hans, liefhebber On30 + H0

Een trein wil ik wel een beetje horen rijden dat vind ik niet erg ,maar ik wil de sporen mooi hebben liggen en vooral naar en voor de wissels dat ze mooi er over gaan .
En nu met de Digitrax kan ik veel beter rijden dan wat ik eerst had .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat de sporen betreft heb je gelijk Ger, dat moet perfect liggen om problemen in de toekomst te vermijden.
Hans, liefhebber On30 + H0

Het geluid moet wel dat zijn van een rijdende trein en niet van een houten klankkast waar met wieltjes overheen gereden wordt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

We proberen wel eens wat je zei met gewichten onder de baan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vanmorgen verder gegaan met voorbereiding baan herstel alle oude kabels verwijderd onder de baan ,heb meteen internet kabel naar treinkamer gelegd moest toch wachten op de bestelling.
Heb toen maar een test gedaan met een oude wissel om een mooie snee te krijgen waar ik de wissel moet door snijden wat ik al eens eerder over heb gemeld .
Hier een foto er van er van de linker kant met een figuurzaag (ijzer zaag nr 3 ) en rechts hoe ik het altijd heb gedaan met de dremmel dit doe ik dus nooit meer zo .



En toen kwam de postbode met de kurk mooi verzorgd en heel goed ingepakt meteen er mee aan de slag eerst op maat snijden en dan maar neer leggen om de meter .
Planken er op en gewicht er op gedaan alles er op gezet wat ik maar kon vinden  ??? ::) en nu laten drogen ,heb gister al een stukje getest met plaken en je kreeg het al naar 4 uur niet meer er van af ( test stukje wat ik gevraagd had )



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf