on30 critter bouwplaat

Gestart door dutchbuilder, mei 23, 2017, 11:24:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: dutchbuilder op september 16, 2017, 10:00:43
Het meest ingewikkelde model dat ik ooit gemaakt heb is een 1:48 model van de Voyager probes.
Gelukkig had ik de tekeningen of misschien juist daarom dat ze zo ingewikkeld geworden zijn.

Ton

Mooi ding Ton!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Alleen het glas nog plaatsen.
Ik ben alleen nog op zoek naar de juiste kleur zoals die op de box cars word gebruikt.
Men heeft het over oxide red maar daar heb ik al verschillende versies van gevonden.
Volgens mijn RAL waaier komt RAL 3009 het meest in de buurt.
Maar waar haal je een spuitbus satin ral 3009 vandaan.
Ik heb nog niets gevonden.

Ton
Erare humanum est


Ik zou zeggen: Geslaagd.....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

september 17, 2017, 20:20:58 #169 Last Edit: september 17, 2017, 21:15:39 by dutchbuilder
Citaat van: johnlostcreek op september 17, 2017, 15:32:37
Een roodbruine primer uit de autozaak komt ook aardig in de buurt

https://www.zamro.nl/product/D3660/4054-primer-500ml-grijs?gclid=CjwKCAjwuvjNBRBPEiwApYq0ziyT38TOgIOqNdtpTt_DCdJI9vw0ZPW5ZDfPtftKBChskOjkvb1-xBoCtBUQAvD_BwE

Dank je voor het mee denken maar dit is te rood.
Ik had deze kleur ook al gevonden van Tamiya.
De kleur die Mr.B. gebruikt is bruiner.

Nog eens even gekeken op de Bachmann site maar daar word je ook niet wijzer van.
Ze hebben die boxcars in oxide red en jaja let op, oxide red.
zie plaatjes. :'(
De eerste heb ik.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op september 17, 2017, 13:04:17 Maar waar haal je een spuitbus satin ral 3009 vandaan.
Probeer het hier eens ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

september 17, 2017, 23:21:41 #171 Last Edit: september 18, 2017, 10:38:17 by dutchbuilder
Citaat van: Joop_L op september 17, 2017, 22:43:41
Citaat van: dutchbuilder op september 17, 2017, 13:04:17 Maar waar haal je een spuitbus satin ral 3009 vandaan.
Probeer het hier eens ;)

tnx

Alleen heb ik geen hoge pet op van deze site.
Het zijn een stel fl....ssss , zetten de prijs ex groot neer en in kleine lettertjes de incl. prijs.
Ton

Erare humanum est

september 18, 2017, 11:00:23 #172 Last Edit: september 27, 2017, 21:43:48 by dutchbuilder
Even een tussendoortje.
Ik had een paar jaar geleden een H0 44 tonner omgebouwd naar 0n30.
De cab die ik toen had gebouwd beviel me niet omdat ik de deurtjes vergeten was.
mooie gelegenheid om een enhancement te maken met de snijmachine.

Ton
Erare humanum est

september 21, 2017, 21:24:28 #173 Last Edit: september 21, 2017, 21:29:57 by dutchbuilder
truc speciale voor de Cameo om meerdere keren te snijden zonder elke keer op het knopje te hoeven drukken;
Zoals de Silhouette Cameo gebruikers onder ons weten ,als je 0,5mm styreen wil snijden je het snij proces een stuk of drie keer moet herhalen om voldoende diepte te krijgen.
Neem de snij tekening en groepeer het geheel als 1 object.
Is niet perse nodig maar is gewoon makkelijk voor het proces.
Kopieer de hele tekening en plak terug op de zelfde plek als het origineel.
Geef deze kopie een andere kleur.
Doe het zelfde nog een keer en geef deze kopie nog een andere kleur.
De tekening heeft nu drie kleuren over elkaar.
Kies een materiaal dat dubbel gesneden word met de hoogste druk.
Als je nu gaat snijden in de lijn mode zal het programma de kleuren gaan afwerken en zal de machine 3x de snij-file afwerken zonder dat je wat hoeft te doen.
En daar komt nog bij dat je dubbel snijd dus zal de machine 6x over een snede gaan.
Werk subliem! 8) nu kun je gerust je boodschappen gaan doen , de hond uitlaten en allerlei andere dingen doen die wij niet willen weten en misschien, heel misschien is de machine dan klaar.

Ton

Erare humanum est

Handig om te weten, kom er maar niet aan toe. Moet het nodig is oppakken de machine staat nu maar wat stof te vergaren.

JohnT

Ja dat is jammer John, kan zoveel leuke dingen maken met die machine.
Even een toevoeging aan mijn relaas.
Als je zoals ik planken laat scoren zal je in de kopieën die eerst weg moeten halen anders krijg je losse plankjes ;D
Ik heb rood gereserveerd voor snijden en blauw voor scoren.

Ik ben nu bezig met een 18' combi.
Je zou hier ook een doodle bug van kunnen maken door ramen aan de voorkant te creëren.

Ton
Erare humanum est

Leuk machientje Ton. Kan je er ook hout mee snijden
groeten John LC

www.lostcreek.nl

september 22, 2017, 19:53:10 #177 Last Edit: september 22, 2017, 19:57:06 by dutchbuilder
Citaat van: johnlostcreek op september 22, 2017, 15:22:12
Leuk machientje Ton. Kan je er ook hout mee snijden

Balsa zal geen probleem zijn tot 2mm want dat is de maximale snij dikte.
Fineer zal ook wel gaan.
maar ik heb het met 2mm triplex geprobeerd maar dan moet je een hoop zelf snijden.
ik denk dat het met dun vliegtuigtriplex ook wel gaat maar dat gaat al meer op het snijden van styreen lijken.
Het blijft een machine voor vinyl en papier snijden.
Wat ik er mee doe, en ik ben niet de enigste, is tegen de maximale grens aan wat hij aankan.
Maar voor 299 Euro moet je dan niet klagen.
Anders kom je al gelijk in de 1000 Euro machines terecht.

En je kan ook nog leuk tekenen met het programma.

Ton
Erare humanum est

Omdat het maken van het model een meerdere laags methode is zou je ook de buitenlaag met fineer kunnen doen en de binnenkant van styreen.
Geen idee of scoren met de nerf van het hout gaat maar is het proberen waard.
Alleen heb ik geen fineer laat staan fijn nervig fineer.
En hoe ga je dat lijmen?

Ton
Erare humanum est

staatsieportret.
Het origineel en twee afgeleide wagons.

Ton

Erare humanum est