LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amerikaanse stoomloks zijn over het algemeen niet mooi te noemen. De reden dat ik ze wil hebben is omdat ze interessant en/of mooi van lelijkheid zijn. Desalniettemin valt er van spuuglelijke loks, hele mooie modellen te maken.  ;D

Ik ben het met de meeste niet eens: SCHITTEREND!
Prachtige loco en zeer mooi gedetailleerd.
Super.
Hans, liefhebber On30 + H0

Vind de loc's en zeker de shay, climax, heisler, mallets en garrats ook niet echt lelijk eerder interessant.

JohnT

Precies. Ze zijn niet mooi, maar toch kijk ik er graag naar.
De Spectrum Shay, is een heel mooi uitgevoerd model van een "interessante" lok.  ;D Daarom ben ik er ook erg blij mee.

Groet,
Paul

Blijft natuurlijk een kwestie van smaak, als je de lok mooi vind is dat je goed recht.  ;)

Jawelhoor hij staat! Was er niet al te bang voor  ;D



Ik heb weer toegang tot het baantje dus kon ik de foto's die ik eigenlijk had willen schieten maken. Ik kan dus ook weer aan de slag. Als eerste John en George maar eens de opdracht geven een loodsje te timmeren op die fundering. Zit eraan te denken om de voorkant open te laten. Wel weer extra gepruts maar je zit dan tenminste niet tegen een blinde muur aan te kijken.
Klein probleempje: Mijn miniloodsje is iets te mini voor de 3-truck Shay. Zal dus noodgedwongen zijn kontje buiten de deur moeten steken bij het onderhoud.  ;)

Groet,
Paul

Foto's van mijn pocketcam zijn als vanouds weer lekker bagger, wordt maar eens tijd om wat van mijn hobbybudget uit te geven aan een fatsoenlijke camera.


Citaat van: CSX 6400 op september 28, 2013, 19:46:54
wordt maar eens tijd om wat van mijn hobbybudget uit te geven aan een fatsoenlijke camera.

Tip; de wat oudere Panasonic Lumix camera's. Zijn prima en zeker niet duur en hebben een uitstekende zoom en macro. De nieuwere modellen kosten bij de Kijkshop rond de 100 euro dus je kunt dan de oudere types wel goedkoper krijgen.

Waarom Lumix? Die hebben meestal een Leica lens en die zijn gewoon goed voor ons doel ;):

http://www.kijkshop.nl/producten/8-30-31/digitale-camera-s/?f54296=Panasonic

Of Fuji, ook prima:

http://www.kijkshop.nl/product/137791/fujifilm-digitale-camera-finepix-t400-zw/

Met HD filmfunctie :)

Keus genoeg voor een lagere prijs.

Let wel op dat er een macro stand opzit.
Zo kan je ook van dichtbij mooie foto`s nemen.
Heb zelf dit toestel. ben er zeer tevreden mee.
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/1485/show.html


groeten John LC

www.lostcreek.nl

Op dat toestel doelde ik inderdaad John, die heb ik ook. Ik weet nog dat jij die na mij kocht en ook direct super enthousiast was over dat toestel.

Over foto toestellen valt altijd te twisten.
Maar niet over jouw Sjee, Ronald.
Die is werkelijk super.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: johnlostcreek op september 29, 2013, 10:51:56
Let wel op dat er een macro stand opzit.
Zo kan je ook van dichtbij mooie foto`s nemen.
Heb zelf dit toestel. ben er zeer tevreden mee.
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/1485/show.html

Klopt Ronald. Was een goede aankoop . Ik gebruik hem nog steeds.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Pfwieeeeeuh, pfwieeeuw!
De korte reefer-trein met de 4-4-0 en een platte wagon houdt halt in LDC West.



"H? Bill, wat heb jij nou achter de lok hangen?" vraagt de toegesnelde George.
"Oh, dat is wat rommel uit de loods in LDC. Daar wilden hadden ze dit nog liggen. Ik dacht dat we het hier wel konden gebruiken voor de loods."
"Joah, maar dan moet die loods er wel eerst zijn.  H? John! Kom eens hierheen!"
"Wat is er?" vraagt John.
"Wanneer kunnen we met de loods beginnen?"
"Ik heb gisteren nog met die lui van de Blue Feather Sawmill gesproken. Ze hadden het erover dat ze het hout nog moesten zagen."
"En moet dat zo lang duren?" vraagt Bill
"In principe niet, maar ze hadden het ook over iets van verweren ofzo, geen idee wat ze daarmee bedoelde. Klinkt mij nogal onzinnig. Nou ja: Ze kennen hun vak, ik laat ze maar. Aan het eind van de week hebben we denk ik wel wat overeind staan."
"We zullen zien!"





Vandaag ben ik na het werk even langs de winkel geweest voor "wat" hout. Ik heb voor het gemak maar meteen een hele voorraad ingeslagen. Ik wil het hout gaan verweren met de Azijn-staalwol methode. Eerst maar een lekker prakje gemaakt dus. 
Nu een bouwplan opstellen voor de loods en dan zagen maar, tegen de tijd dat dat af is, is het prakje ook wel voldoende gerijpt waarschijnlijk  ;)

Daarnaast nog wat frutsels meegenomen uit de winkel. T'was uitverkoop en ik denk dat ik er wel wat mee kan.

Hopelijk snel meer!

Groet,
Paul

Paul . als ik jou was ....ben ik natuurlijk niet ....zou ik het hout eerst behandelen en dan gaan bouwen.
Ik heb die vergissing bij de treinenloods gemaakt en toen had ik ongekleurde stukken hout door vlekken houtlijm en superglue.

Ton
Erare humanum est

Dat was ik ook van plan, uit ervaring van de HO-watertoren-die-toch-meer-O-was weet ik dat lijm de verwering nogal in de weg zit.


De banden zijn vastgezet met contactlijm.

Ik zat dit te denken (aangezien je de kopse kanten zo ook meepakt.:
- zagen/snijden
- verweren
- plakken

Maar ik besef me nu dat ik die kopse kanten eigenlijk ook wel gewoon tijdens het proces kan doen. Even aanstippen met wat "prut"

Ja idd.
Ik schilder mijn kurk onderlaag ook altijd met azijn/staalwol ipv verf.

Ton
Erare humanum est