LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tsja. Dan zit je in je examenjaar. Dan k?n je huiswerk gaan maken. Neuh ..., Beetje schudden met een Roundhouse reefertje is leuker.
Dit gebeurd er als je te hard schud: een blacksmith-car:


Hij is vanzelfsprekend nog niet klaar.

Groet,
Paul


De boog kan niet altijd gespannen zijn!
lekker bezig!

Ton
Erare humanum est

Dat vind ik nou mooi, lekker Scratch building
Dan krijg je de leukste dingen
ziet er goed uit

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Bedankt,


Af

Ik vind het een leuke aanwinst, al zeg ik het zelf

Groet,
Paul


Dat houtwerk komt direkt bij de Gammel vandaan!
Mag wel een likkie verf en smerigheid hebben!

Ton
Erare humanum est

september 06, 2013, 20:38:39 #202 Last Edit: september 06, 2013, 20:40:10 by CSX 6400
Jullie hebben gelijk, ik moet alleen eerst nog bepalen in welke staat van desolaatheid de LDC&NW verkeerd. Het plan was dat het een zeer kleine spoorwegmaatschappij werd en dat alles zo gammel  ;D en smerig als het zijn kan, werd. Nu is de spoorwegmaatschappij wat groter uitgevallen en wordt er met ander materieel (degelijker) gereden. Ik weet dus niet zo goed welke weatheringsgraad ik moet gaan toepassen. Uiteraard mijn lage ervaringsniveau op dit gebied meegenomen.
Als ik het grote voorbeeld zo bekijk zie je eigenlijk wel alles: Van brandschone mini-maatschappijen tot smerige Class-A's

Groet,
Paul

op zijn minst een creosootje.
Als je nu de volgende keer weer balken op elkaar zet hou dan de volgende tekening in het hoofd.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: CSX 6400 op september 06, 2013, 20:38:39
Jullie hebben gelijk, ik moet alleen eerst nog bepalen in welke staat van desolaatheid de LDC&NW verkeerd. Het plan was dat het een zeer kleine spoorwegmaatschappij werd en dat alles zo gammel  ;D en smerig als het zijn kan, werd. Nu is de spoorwegmaatschappij wat groter uitgevallen en wordt er met ander materieel (degelijker) gereden. Ik weet dus niet zo goed welke weatheringsgraad ik moet gaan toepassen. Uiteraard mijn lage ervaringsniveau op dit gebied meegenomen.
Als ik het grote voorbeeld zo bekijk zie je eigenlijk wel alles: Van brandschone mini-maatschappijen tot smerige Class-A's

Groet,
Paul

Een mooi oefening.

Neem wat zandkleurige verf en verdun dit zover dat als je een veeg op een wit stuk papier maakt je er goed doorheen kunt kijken. Breng deze verf aan over de hele wagon aan en hou hierbij rekening met het feit dat water van boven naar beneden loopt. Dus penseel van boven naar beneden trekken.

Met deze handeling heb je de wagon al een heel ander uiterlijk gegeven. Als je verder wilt en meer ervaring wil opdoen kun je de draaistellen en andere details is gaan proberen. Zoek foto's op het internet van vergelijkbaar materieel en gebruik deze als voorbeeld.

JohnT

Al een tijdje ziek, dan ga je het web afspeuren:

"One shay, is coming this way"

;)

Groet,
Paul

O jee, een shay!! ;D
Beterschap!

Ton
Erare humanum est

En daar is ie dan!




Met een familiegenoot

Geen foto's op mijn baantje. Wegens verbouwing kan ik daar nu niet bij. Hopelijk kan ik hem over een tijdje bevrijden. Ik wil nu wel weten of de lok "staat" op LDC West.

Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe lokje. (hij is btw groter dan ik dacht) Hij is zoals alle Spectrums super gedetaileerd, en in tegenstelling tot de 4-4-0 heeft de Shay totaal geen last van wollig rijgedrag. De Shay moet nog wel uitgerust worden met een decoder. Een leuke gimmick is de "firebox" die daadwerkelijk oplicht. Het blijft wel een lelijk ding ...  :-\ ;D

Kwa uiterlijk blijft de 4-4-0 mijn favoriet, maar de Shay is een goed tweede. En aangezien de rijeigenschappen van de Shay vele male beter zijn stoot deze "tandwiel" lok zijn conventionele broer van de troon.

Een waardevolle aanwinst voor de LDC&NW. 


Groet,
Paul

PS: Waren er eigenlijk ook linkse Shays?

Zie mijn antwoord op BNLS: nee.

Zo! dat is een joekel!!
Mooi, zal je van mij niet horen.
Eerder oerlelijk!
Maar het heeft wel wat.

Ton
Erare humanum est