LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Het ziet er goed uit Paul. Ben benieuwd.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

augustus 10, 2014, 10:56:11 #317 Last Edit: augustus 10, 2014, 10:57:57 by CSX 6400
Ik dacht dat zoiets:

ook al bedoeld was om de rookgassen af te voeren. Vandaar dat ik geen grote schoorsteen heb ingezet. Het kleine schoorsteentje is voor een kacheltje of iets van een smidse bedoeld, die in het hoekje komt te staan.

Dit wordt 'n mooi loodsje Paul.
Maar ik heb 'n vraag?
Je had er over dat: "de Shay moet zijn kontje in de regen laten staan".
Is het niet mogelijk dat je het loodsje 'n centimeter of meer langer maakt?
Dan behoudt de Shay tenminste 'n droge kont!
Hans, liefhebber On30 + H0

Had ik liever ook gedaan Hans, maar de "fundering" van de loods ligt er al. Bovendien loopt het spoor meteen uit de loods in een boogje naar de draaischijf. Een centimetertje zou nog wel kunnen maar dan blijft het nog steeds erg krap. Ik zit te denken aan een provisorisch door John en George in elkaar getimmerd afdakje als oplossing. Heb ik meteen een interessant hoekje gecre?erd.  ^-^
Overigens past de Shay er wel in als ik de voortrein laat overhangen in het aanbouw-hokje, maar dat geeft een raar gezicht als de neus verborgen is.

Zonder verborgen neus.          Met verborgen neus.


Citaat van: CSX 6400 op augustus 10, 2014, 13:59:32
Had ik liever ook gedaan Hans, maar de "fundering" van de loods ligt er al. Bovendien loopt het spoor meteen uit de loods in een boogje naar de draaischijf. Een centimetertje zou nog wel kunnen maar dan blijft het nog steeds erg krap. Ik zit te denken aan een provisorisch door John en George in elkaar getimmerd afdakje als oplossing. Heb ik meteen een interessant hoekje gecre?erd.  ^-^
Overigens past de Shay er wel in als ik de voortrein laat overhangen in het aanbouw-hokje, maar dat geeft een raar gezicht als de neus verborgen is.



Ik zou nu het nog kan het platform van de loods toch wat groter maken. Nu even graven en aanpassen.
Heb je later geen spijt van..  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: CSX 6400 op augustus 10, 2014, 13:59:32
Had ik liever ook gedaan Hans, maar de "fundering" van de loods ligt er al. Bovendien loopt het spoor meteen uit de loods in een boogje naar de draaischijf. Een centimetertje zou nog wel kunnen maar dan blijft het nog steeds erg krap. Ik zit te denken aan een provisorisch door John en George in elkaar getimmerd afdakje als oplossing. Heb ik meteen een interessant hoekje gecre?erd.  ^-^
Overigens past de Shay er wel in als ik de voortrein laat overhangen in het aanbouw-hokje, maar dat geeft een raar gezicht als de neus verborgen is.

Zonder verborgen neus.          Met verborgen neus.


Kun je de achterkant van de vloer (loods) niet verlengen? Daar loopt, als het goed is, de rails niet meteen in een bocht.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Even de tussenstand laten zien:

Nog lang niet klaar, but we'll get there!

Groet,
Paul


Misschien handig om de wanden appart van elkaar in elkaar te zetten ?
Dan kan je het beplanken en de ramen erin maken en later samenvoegen
Mijn ervaring is dat het wat handiger werkt  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Inderdaad John, eerst al de muren compleet maken (als dat kan natuurlijk) daarna in elkaar zetten.
Hans, liefhebber On30 + H0

@John,
Bouwbeschrijving:
- koop bosje hout
- zaag er lustig op los
- resultaat  ;D

@John,Hans,
Dat was waarschijnlijk handiger geweest ja  ;) Ga ik in het vervolg beter doen.

Groet,
Paul


John
ik denk dat Paul het straks als een kitje gaat uitbrengen 8)
ziet er in ieder geval goed uit
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden