Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

nou Bart hier een paar foto's waar ik gewoon een hoge bloeddruk krijg .







M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,
Als ik het goed heb drijft het wormwiel van de motor het onderliggende tandwiel aan. Op dezelfde as (die haaks op de motor staat) is ook een wormwiel. Die drijft op zijn beurt de lange as aan (in het verlengde van de motor) waar op het eind een tandwiel overbrenging is naar de loopwielen of ook misschien een tandheugel naast de rondlopende rail in de draaischijf kuil.

Misschien overbodig maar;
- Heb je de motor getest als je haar uit het frame hebt gehaald. Ik neem aan dat de aansluitdraden op de printplaat gesoldeerd zijn en op de motor dus zou hij (als je er voeding op zet) gewoon in vrijloop moeten kunnen draaien. Dan weet je in ieder geval zeker dat of de motor stuk is of dat het printplaatje niet goed is of niet goed aangesloten. Als hij wel links en rechtsom wil draaien dan is dat in ieder geval goed.
- Wil de motor niet draaien als het is angesloten dan zou je het stekkertje op de print plaat kunnen controleren. Er voorzichtig afhalen. Met een wattip en wat alcohol de contact punten schoon maken en er weer op zetten. Normaal kan hij er maar op een manier op.
- als je het tandwiel met de hand draait op de korte dwarsliggende as, zie je dan ook dat de tandwielen draaien van de tandwiel overbrenging. Zo ja dan is er mechanisch niets aan de hand en moet het aan de motor liggen, de stekker, printplaat of draadbreuk. Zo niet dan is het hoogstwaarschijnlijk dat een tandwiel is afgebroken ergens (wormwieltjes controleren) of een zit niet vast op de as waardoor de as en tand of wormwiel kan vrij lopen.
Succes.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op juli 18, 2015, 18:24:13
Hi Ger,
Als ik het goed heb drijft het wormwiel van de motor het onderliggende tandwiel aan. Op dezelfde as (die haaks op de motor staat) is ook een wormwiel. Die drijft op zijn beurt de lange as aan (in het verlengde van de motor) waar op het eind een tandwiel overbrenging is naar de loopwielen of ook misschien een tandheugel naast de rondlopende rail in de draaischijf kuil.

Misschien overbodig maar;
- Heb je de motor getest als je haar uit het frame hebt gehaald. Ik neem aan dat de aansluitdraden op de printplaat gesoldeerd zijn en op de motor dus zou hij (als je er voeding op zet) gewoon in vrijloop moeten kunnen draaien. Dan weet je in ieder geval zeker dat of de motor stuk is of dat het printplaatje niet goed is of niet goed aangesloten. Als hij wel links en rechtsom wil draaien dan is dat in ieder geval goed.
- Wil de motor niet draaien als het is angesloten dan zou je het stekkertje op de print plaat kunnen controleren. Er voorzichtig afhalen. Met een wattip en wat alcohol de contact punten schoon maken en er weer op zetten. Normaal kan hij er maar op een manier op.
- als je het tandwiel met de hand draait op de korte dwarsliggende as, zie je dan ook dat de tandwielen draaien van de tandwiel overbrenging. Zo ja dan is er mechanisch niets aan de hand en moet het aan de motor liggen, de stekker, printplaat of draadbreuk. Zo niet dan is het hoogstwaarschijnlijk dat een tandwiel is afgebroken ergens (wormwieltjes controleren) of een zit niet vast op de as waardoor de as en tand of wormwiel kan vrij lopen.
Succes.

Nou bart de motor die doet het aar ligt het niet aan maar de overbrenging van de tandwielen en worm daar is het gewoon niet goed .
Zelf met de hand doen ze niet wat ze moeten doen, dus met andere worden ik heb het gehad met dat ding eerlijk gezegd ben er al weken mee aan de gang .
Dus ik ga hem met de hand draaien voor mij geen probleem is alleen dan kijken hoe ik het een of ander er uit moet hallen dat die soepel draait dan moet ik een tandwiel weg halen zie foto 1 hellemaal links de bovenste .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je hebt dan een goede kans dat de tandwielen links op de foto's gewoon klem zitten, mischien zit er een braam tussen of ander vuil. Als je hem nu toch uit elkaar moet halen om hem met de hand te bedienen zul je daar toch een tandwiel uit moeten vissen en dan kun je gelijk kijken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik wil iedereen bedanken wie mij heeft geprobeerd te helpen met de draaischijf .
Maar ik ga hem nu zo maken dat ik hem met de hand kan draaien .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ben gister naar mijn werk een paar uur aan de slag gegaan met mijn draaischijf eerst de brug onderhanden genomen en een tandwiel verwijderd en getest en kan hem mooi met een vinger rond draaien .
Toen het moeilijke de kabel onder de draaischijf voor de stroom toevoer naar de rails van de brug was wel een behoorlijke klus ben ik een uur mee aan de gang geweest maar hij doet het ,heb hem getest met de gewone trafo nu weet ik welke kabel ik moet gebruiken voor dcc .
Dit weekend sluit ik alles aan onder de baan aan en kan ik eindelijk verder met de rest om de schijf heen

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed opgelost Ger.
En de rest komt ook wel goed, m.t.t.
Hans, liefhebber On30 + H0

Zo heb vanmorgen ff een beetje ontspanning gedaan en de AR1 van digitrax gemonteerd onder de baan kreeg hem niet zo als ik wilde plaatse heb hem maar opgehangen .
Heb alles aangesloten zo als Martin mij al eerder hier heeft uitgelegd en ging allemaal goed ,de locs rijden goed er over draaien gaat ook super ben blij dat het nu doet kan ik eindelijk verder .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

goe gedaan Ger!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

TOP jongen, klasse!
Hans, liefhebber On30 + H0

juli 25, 2015, 13:19:07 #2830 Last Edit: juli 25, 2015, 13:26:24 by ger deguelle
Ben vandaag mar eens aan de slag gegaan met de rails van  voeding voorzien en aan  sluiten en plaatsen er van ,nu laat ik het drogen en een beetje spelen met wissels .
Ik weet namelijk niet of het te veel zo allemaal word met de wissels en of het ook een goede keus zo is ?



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er goed uit!

Is dit nu een andere plek dan de brouwerij en lokloods? of is die in de tussentijd verdwenen?

Groet,
Paul

Citaat van: CSX 6400 op juli 25, 2015, 15:15:13
Ziet er goed uit!

Is dit nu een andere plek dan de brouwerij en lokloods? of is die in de tussentijd verdwenen?

Groet,
Paul

Paul het is voor het station als ik de brouwerij weg hal is er iemand boos denk ik .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juli 25, 2015, 17:15:45 #2833 Last Edit: juli 25, 2015, 22:26:47 by ger deguelle
Heb een poging een water toren te maken ik vind hem redelijk goed gelukt







M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo te zien is het geslaagd... :)
Alleen nog een beetje weatheren.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn