Ger scratchbuilding

Gestart door ger deguelle, januari 10, 2014, 11:57:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: Janbouli op januari 28, 2014, 19:45:29
en heb je het al bespoten om het te fixeren? dan wordt het namelijk een stuk minder gekleurd. En ik zou als je nog niet gefixeerd hebt bij de deuren en de muren wat weghalen door dit uit te strijken met wat alcohol , geeft ook een mooi effect.

Het is nog niet gefixeerd jan ik zal het morgen proberen iets weg te vegen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 28, 2014, 20:05:56 #316 Last Edit: januari 28, 2014, 20:33:38 by ger deguelle
@ jan waar krijg ik grimy black ?
    En welke Haarlak gebruik jij die wat ik hier heb die is glanzend
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Grimy black is eigenlijk een donker grijs en het dekt niet, als je een donker grijze wash maakt van acryl verf kun je hetzelfde doen. Heb je een voorbeeld van hoe je het wilt hebben , en daarmee bedoel ik een voorbeeld van een echte loods of soort gelijk gebouw?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 28, 2014, 23:06:19
Grimy black is eigenlijk een donker grijs en het dekt niet, als je een donker grijze wash maakt van acryl verf kun je hetzelfde doen. Heb je een voorbeeld van hoe je het wilt hebben , en daarmee bedoel ik een voorbeeld van een echte loods of soort gelijk gebouw?

Nee een bebouw zo heb ik niet ik ben veel uit gegaan van het voorbeeld wat ik heb
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het voorbeeld wat je hebt is van een model , en wie weet is dat ook wel van een model nagemaakt. Ken je dat van het verhaaltje dat door 5 mensen achter elkaar aan elkaar doorverteld moet worden, het verhaaltje is aan het begin heel anders dan aan het einde.





http://modelrailroading.wordpress.com/2010/02/02/a-modern-engine-house-and-diesel-locomotive-servicing-facility/



googlen op diesel engine house , diesel locomotive facilities, modern engine house enz.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mijn god die zijn zo goed als schoon Jan ,ik heb van morgen van alles geprobeerd met wash ik had namelijk een zwarte wash hier die heb ik zwaar verdund maar ik  vind het niet uit zien .

Weet niet wat ik verkeerd doe  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger ik denk dat je met welke methode dan ook gewoon teveel kleur aan je penseel hebt.

Strijk voor je je penseel op het model zet deze eerst is uit op een velletje wit papier tot je het gewenste effect hebt en dan op het gebouw.

De ondergrond is ook belangrijk als de kleurstof verf of poeder er niet op pakt lukt het ook niet.

JohnT

Ik heb de wanden nu weer grijs gespoten dat de roest er weer van af is .
En ik moet daar inderdaad meer in oefen ,maar ik vind het eerlijk ver doms  moeilijk
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Probleem is dat je object nu voor jou ervaring te groot is. Het is heel moeilijk om zo'n groot object in dezelfde stijl te krijgen voor wat betreft de vervuiling als je nog geen ervaring hebt.

Neem eerst is een kleiner ding en je zult zien dat dat al veel beter gaat.

JohnT

Wash doe ik het liefst met terpentine en enamels (dus terpentine-verdunbare verf). Als je die goed verdund vloeien ze zo over het plastic. Als je watergedragen verf gebruikt (acryl) zou je er een paar drupjes afwasmiddel door kunnen doen. Anders "ontspant" het water niet en wordt het niks en wil het niet vloeien.

Probeer maar eens ;)

Ger , ik kom je vrijdag morgen sowieso even die decoder brengen, en neem nog wat andere dingen mee, dan kan ik je misschien op weg helpen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

THx jan ik zie je vrijdag
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

En hoe nu verder Ger, nog tips van Jan gehad , tis wat stil hier ;)

Citaat van: Opa-Bullcat op februari 01, 2014, 14:04:05
En hoe nu verder Ger, nog tips van Jan gehad , tis wat stil hier ;)


Ik heb zat tips van en die boekjes staan tips in dus ik loop weer een beetje over  :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik had een stapeltje leesvoer meegenomen, ook nog eens in het engels dus daar heeft ie een hele kluif aan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N